اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن خبر داد

صادرات گل‌های تنکابن به کشورهای آسیانه میانه

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی تنکابن گفت: بیشتر گل و گیاه تولیدی تنکابن به کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ... صادر می‌شود.

صادرات گل‌های تنکابن به کشورهای آسیانه میانه

نریمان اوجانی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان تنکابن بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 50 هزار گلدان گل شامل گل‌های زینتی آپارتمانی و گل و گیاه بیرونی و فضای سبز به خارج از کشور صادر شده که رقمی معادل حدود 59 هزار گلدان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان تنکابن گفت: شهرستان تنکابن با شرایط ویژه و مناسب پرورش گل و گیاه آپارتمانی و فضای سبز موقعیت مناسبی برای تولید گل وگیاه دارد و این ویژگی فرصت مناسب برای صادرات این تولیدات به خارج کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عرصه تولید گل و گیاه در مقوله اقتصادی و ارزآوری یک ویژگی منحصر به فرد است، افزود: این مزیت به‌عنوان تامین‌کننده فضای مناسبت کسب و کار در ایجاد اشتغال برای افراد بیکار باید تقویت و توسعه یابد.

اوجانی تاکید کرد: جمعیت قابل توجهی از بخش تولیدکنندگان کشاورزی تنکابن به تولید گل وگیاه اشتغال دارند و روند سرمایه‌گذاری آن در این شهرستان مطلوب و روبه رشد بوده است، اما با توجه به شرایط بسیار مناسب تولید گل و گیاه در منطقه جا برای توسعه و افزایش این حرفه در تنکابن و به طور کل استان‌های شمالی بسیار است، زیرا تولیدات گل و گیاه ایران بازار مناسبی در خارج از کشور دارد.

رئیس جهاد کشاورزی تنکابن افزود: بیشتر گل و گیاه تولیدی تنکابن به کشورهای آسیای میانه مانند تاجیکستان، ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان و کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و عراق و سایر کشورها صادر می‌شود که این بازارها بیش از میزان تولید حال حاضر، متقاضی خرید از ایران هستند.

انتهای پیام/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول