اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوانسار:

خوانسار رتبه دوم تولید عسل را دارد/ صادرات 500 تنی به خارج

خبرگزاری فارس: فرماندار خوانسار گفت: شهرستان خوانسار رتبه دوم تولید عسل را بعد از شهر نجف آباد دارد و سال گذشته نزدیک به 76 هزار تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

خوانسار رتبه دوم تولید عسل را دارد/ صادرات 500 تنی به خارج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید مجید پوراحمدی در نشست خبری با سفیران خبر که سفری یک روزه به این شهرستان داشتند، با اشاره به مشخصات جغرافیایی شهر اظهار کرد: شهرستان خوانسار در فاصله 160 کیلومتری اصفهان و در مجاورت ارتفاعات کوه‌های زاگرس قرار گرفته است که 900 کیلومتر مساحت و 32 هزار نفر جمعیت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات این شهرستان مهاجرت است، افزود: این شهرستان حدود 18 روستا، یک شهر و یک بخش است که رشد جمعیت زاد و ولد آن کمتر از یک در 65 است. فرماندار خوانسار این شهرستان را از جمله باغ‌شهرهای کشور دانست و تصریح کرد: محصولات باغی گردو، زردآلو، بادام و آلو مهم‌ترین محصول باغی این شهرستان است.

وی پرورش طیور را یکی دیگر از خصوصیات این شهرستان برشمرد و گفت: سالانه 11 هزار تن تولید انواع طیور در این شهرستان داریم.

پوراحمدی با اشاره به اینکه شهر خوانسار 90 درصد باسواد دارد، اضافه کرد: شهرستان خوانسار یکی از شهرهای مذهبی و مکتب فقه تشیع است که چهره‌های برجسته فرهنگی همچون آیت الله احمد خوانساری،سید جمال خوانساری و آیت الله ابن رضا را در دل خود جای داده است.

وی با بیان اینکه این شهرستان چهار حوزه علمیه دارد، افزود: 700 طلبه‌ در این حوزه‌ها مشغول به تحصیل هستند که بعضاً از سایر کشورها به این شهرستان آمده‌اند.

خوانسار پایتخت عسل کشور

فرماندار خوانسار گفت: بیشتر مردم کشور خوانسار را با عسل معروف«گون» می‌شناسند و این در حالی است این شهرستان رتبه دوم عسل را بعد از شهر نجف آباد دارا است.

وی عسل خوانسار را از نظر کیفی حائز رتبه نخست دانست و گفت: این شهرستان حدود 50 هزار کلونی زنبور عسل دارد که به دلایل خشکسالی‌های اخیر کاهش داشته است.

پور‌احمدی تولد عسل امسال خوانسار را 6 تن دانست و اضافه کرد: سال گذشته نزدیک به 76 هزار تن عسل در این شهرستان تولید شده و 400 تا 500 تن نیز به کشورهای هم‌جوار صادر شده است.

وی خوانسار را پایگاه مبادلات شمال و جنوب کشور دانست و تصریح کرد: جاده‌های مواصلاتی جدید از تهران به سمت محور اصلی خوانسار  توسعه پیدا می‌کند.

گلستان‌کوه جاذبه گردشگری خوانسار

فرماندار خوانسار گفت: یکی از جاذبه‌های این شهرستان محل گردشگری گلستان کوه است که سالیانه هزاران نفر از این مکان دیدن می‌کنند.

پور احمدی به پروژه آب‌رسانی خط انتقال آب قمرود اشاره کرد و افزود: در مسیر این خط لوله، آب‌رسانی 20 شهر تأمین و دارای آب شرب تصفیه شده می‌شوند.

وی به بارش کم‌سابقه 54 میلی‌متری برف و باران در خوانسار طی روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: طی دو روز اخیر در شهر خوانسار 54 میلی متر باران باریده است.

فرماندار خوانسار در ادامه صحبت‌های خود موضوع فاضلاب این شهرستان را امری بسیار مهم عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه خاک خوانسار حالت سست و آب‌های آن سطحی است موضوع فاضلاب بسیار اهمیت دارد چرا که احتمال طغیان و فوران آب در موقع بارش زیاد است.

وی اضافه کرد: کل اعتبار در نظر گرفته‌شده برای طرح تصفیه خانه فاضلاب این شهر 8 میلیارد تومان است که علاوه بر این اعتبار 2 میلیارد تومان نیز برای مکانیکال کردن فاضلاب در نظر گرفته شده است.

فرماندار خوانسار گفت: امید می‌رود بهمن‌ماه این تصفیه خانه به صورت نمادین افتتاح و بهره‌برداری شود.

پوراحمدی با اشاره به اینکه ساخت سد باغکل از کارهای بزرگ دولت است که رضایت‌مندی زیادی از سوی مردم داشته، گفت: این سد 6 میلیون مترمکعب آب را ذخیره و تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: هزینه ساخت این سد 30 میلیارد تومان است که سال گذشته به صورت موقت آب‌گیری و امسال به صورت رسمی پر آب می‌شود.

فرماندار خوانسار تاکید کرد: از بین 23 شهرستان استان که مشکل تأمین آب و خشکسالی داشتند، شهرستان خوانسار نیز امسال با مشکل کم آبی روبه رو بود.

انتهای پیام/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول