اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی خبر داد

صادرات 51 تن زعفران از خراسان رضوی در 6 ماهه نخست امسال

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی از صادرات 51 تن انواع زعفران و پودر آن به ارزش 155 میلیون دلار از استان خراسان رضوی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد.

صادرات 51 تن زعفران از خراسان رضوی در 6 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان‌رضوی، علی صفرزاده با بیان اینکه بیش از 924 میلیون دلار صادرات زعفران از استان در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است، افزود: صادرات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی 12 درصد و به لحاظ ارزشی 16 درصد رشد داشته است.

وی گفت: از 1256 تن کالای صادر شده در این مدت، بیش از 805 هزار تن مربوط به ده قلم کالای عمده تجاری استان است.

صفرزاده با بیان اینکه صادرات انواع زعفران به ‌لحاظ ارزشی 17 درصد، انواع محصولات فولادی 3/6 درصد به لحاظ وزنی و 9 درصد به لحاظ ارزشی، انواع محصولات نساجی 2/1 به لحاظ وزن و 5/7 درصد به لحاظ ارزشی در صادرات کل استان در مدت مذکور سهم داشته است، افزود: علاوه بر این کالاها، انواع سیمان، رنگ، نان و خمیر‌مایه، سیب‌زمینی، شیرینی و شکلات، رب و پوره گوجه فرنگی، پسته و مغز پسته به ‌ترتیب از مهم‌ترین کالاهای تجاری استان هستند.

وی گفت: از مجموع صادرات خراسان‌رضوی در 6 ماهه ابتدای امسال به لحاظ وزنی 64 درصد و از نظر ارزشی 55 درصد مربوط به ده قلم کالاهای فوق است.

صفرزاده افزود: اسپانیا، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، عراق، امارات، قزاقستان، قرقیزستان، چین و ازبکستان از جمله کشورهای هدف صادراتی استان خراسان‌رضوی هستند.

انتهای پیام/ل/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول