اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع ‌دستی:

امسال به اندازه 3 سال صادرات صنایع‌ دستی داشتیم

خبرگزاری فارس: معاون صنایع ‌دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در شش ماه نخست امسال، به اندازه 36 ماه سال‌های 86، 87 و 88 صادرات صنایع‌ دستی داشته‌ایم که نشان از رشد چشمگیر در این عرصه دارد.

امسال به اندازه 3 سال صادرات صنایع‌ دستی داشتیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمدحسن صالحی‌مرام پیش از ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور استان‌های همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در لالجین که با هدف بررسی و ایجاد بازار و توسعه صادرات صنایع‌ دستی در سلیمانیه عراق برگزار شده بود، اظهار کرد: بازار عراق بازار بسیار مهمی است اگر چند نمایشگاه موفق در این استان ایجاد کنیم صنعت صنایع‌ دستی ما رونق می‌یابد.

وی تبلیغات را در رونق بازار سلیمانیه عراق مؤثر دانست و گفت: ما با این همه پتانسیل در صنایع ‌دستی باید بتوانیم تبلیغات خود را افزایش دهیم و در این راستا اسپانسر بسیار نقش خوبی می‌تواند ایفا کند.

معاون صنایع ‌دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صادرات را عاملی برای رونق هتل‌های ما برشمرد و افزود: هتل‌ها می‌توانند با تبلیغات در نمایشگاه‌هایی که در عراق برگزار می‌شود، بازار خود را رونق بخشند چرا که هتل‌های ما قابلیت اسکان و پذیرایی مناسب از مسافران کشورهای خارجی را دارا هستند.

وی با بیان اینکه باید قوانینی که موانعی در کار ایجاد می‌کنند شناسایی شوند، افزود: برخی از قوانین ما در سال 1308 به تصویب رسیده است و هنوز همان قانون اجرا می‌شود اما زمان آن به پایان رسیده است که باید شناسایی شوند.

صالحی‌مرام تشویق و تنبیه دست‌اندرکاران دولتی و خصوصی را در پیشبرد اهداف مؤثر دانست و گفت: وقتی سیاست تنبیه و تشویق وجود نداشته باشد، انگیزه‌ها از بین می‌رود در حالی که می‌توان با کمترین امکانات کارهای بزرگی انجام داد.

به گفته وی، در شش ماهه نخست امسال، به اندازه 36 ماه سال‌های 86، 87 و 88 صادرات صنایع‌ دستی داشته‌ایم که نشان از رشد چشمگیر در این عرصه دارد.

معاون صنایع ‌دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بر این اساس در شش ماهه دوم امسال معتقدم که صادرات صنایع‌ دستی رشد چشمگیرتری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ما نباید در برنامه‌ها به انجمن‌ها اکتفا کنیم، افزود: مجموعه‌هایی که اکنون با ما همکاری می‌کنند، هیچ کدام نتوانستند نیازهای ما را برآورده کنند چرا که نگاه آنها صرفاً اقتصادی است و این به درد تشکیلات ما نمی‌خورد.

صالحی‌مرام اضافه کرد: امیدواریم که تشکل‌های اقتصادی قوی و علمی آکادمی قوی‌تری راه‌اندازی کنیم تا صنایع‌ دستی که قطب اقتصادی کشور است بتواند رشد مناسبی داشته باشد.

وی در پاسخ به یکی از مدیران که خواستار توسعه بازار صنایع‌ دستی در دوبی بود، افزود: در گالری بازاری که معاونت صنایع‌ دستی در 25 کشور دنبال می‌کند، دوبی نیز قرار دارد و ما این بازار را پیگیری می‌کنیم.

معاون صنایع ‌دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاه کلید حل مشکلات را شهرداری هر شهر عنوان کرد و گفت: بازارچه‌های دائمی با شهرداری‌هاست و باید هنرمندان و فعالان عرصه صنایع‌ دستی توجیه شوند که بازارچه دائمی در سایر شهرها با شهرداری است.

وی با بیان اینکه امروز سود حاصل از صنایع دستی حرف نخست را می‌زند، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم سود حاصل از صنایع‌ دستی را برای اقشار مختلف تعریف کنیم، افراد زیادی به فعالیت در این عرصه ورود پیدا می‌کنند.

صالحی‌مرام در پایان رایزنی با استانداران برای ایجاد بازارچه دائمی در سلیمانیه عراق را مؤثر دانست و گفت: با توجه به اینکه استانداری‌ها در این امر مهم اثرگذار هستند، در برنامه‌ریزی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند چرا که استان‌های غربی در بازار عراق راهگشا هستند.

انتهای پیام/89003/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول