اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان:

موازین شرعی در آیین‌های عزاداری لحاظ شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: چارچوب‌ها و موازین شرعی و عرفی باید در آیین عزاداری ماه محرم به طور جدی لحاظ شود.

موازین شرعی در آیین‌های عزاداری لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی بعد از ظهر امروز در جلسه مسئولان هیئت‌های مذهبی و مجمع مداحان کوهبنان با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: آن چه امروز موجب بقای عاشورا و تاثیرگذاری محرم و صفر شده، بُعد احساسی و عاطفی آن است و به طور قطع اگر مجالس عزاداری امام حسین (ع) برگزار نمی‌شد، هرگز واقعه کربلا این گونه زنده نمی‌ماند.

وی افزود: اگر روایات و احادیث بر این مسئله تاکید می‌کند که با برپایی هیئت‌های عزاداری و سوگواری یاد و خاطره سالار شهیدان در دل‌ها و جان‌ها زنده شود در کنار آن به این نکته نیز اشاره می‌کند که چارچوب‌ها و موازین شرعی و عرفی این مراسم و حرکت‌ها نیز به طور جدی باید لحاظ شود.

متقی تصریح کرد: نشر فرهنگ عاشورایی اگر از مسیر نادرست و غیر صحیح صورت گیرد، قطعا بازتاب‌های ناخوشایند و پیامدهای منفی به دنبال دارد، بنابراین بر ما لازم است تا با توجه هر چه بیشتر به این امور و جلوگیری از وقوع انحرافات بستر را برای اشاعه و نشر شعارهای اصیل نهضت کربلا فراهم کنیم.

فرماندار کوهبنان گفت: نشر فرهنگ عاشورایی اگر از مسیر نادرست و غیر صحیح صورت گیرد قطعا پیامدهای منفی به دنبال دارد.

در ادامه این جلسه امام جمعه کوهبنان ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «بر طرف راست عرش این جمله نوشته شده است که امام حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است».

حجت‌السلام عباس صالح‌نیا خاطرنشان کرد: در صلوات شعبانیه نیز آمده است کسانی که از اهل بیت (ع) پیش افتادند به بیراهه رفتند و کسانی که از ایشان عقب افتادند به جایی نرسیدند، اما کسانی که با آنها همراه بودند، اهل رستگاری هستند.

وی بیان داشت: عزاداری و مدیحه‌سرایی برای امام حسین (ع) سیره ائمه ما بوده و اهل بیت (ع) نخستین کسانی بودند که برای امام حسین (ع) مجلس عزا بر پا کردند.

صالح‌نیا ابراز داشت: ما هم این سنت ارزشمند را از اهل بیت (ع) خود به ارث برده‌ایم و شهرستان کوهبنان در این زمینه از شهرهای نمونه است و ان‌شاء‌الله در سال جاری هم به لطف خداوند در حد توان بیرق عزای امام حسین (ع) را در شهرستان به اهتراز در می‌آوریم.

به گزارش فارس در این جلسه مداحان اهل بیت (ع) هم نظرات خود را برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) بیان کردند.                 

انتهای پیام/80012/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول