اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

توجه به محتوای مجالس عزاداری ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: توجه به محتوای مجالس عزاداری ضروری است و باید از پرداختن به خرافات در این مجالس پرهیز کنیم.

توجه به محتوای مجالس عزاداری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از برازجان حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان بر لزوم عبرت گرفتن از عاشورا تاکید کرد و اظهار داشت: باید درس‌ها و عبرت‌های لازم را از عاشورا بگیریم و در قرآن نیز تاکید شده که انسان‌ها باید از حوادث تاریخی درس بگیرند.

وی افزود: عبرت‌گیری از رویدادها در واقع موجبات نجات انسان را فراهم می‌کند و اگر درس‌های لازم را نگیریم دچار لغزش می‌شویم.

امام جمعه برازجان با تاکید بر لزوم حضور همه مردم در مراسمات محرم بیان کرد: تکریم و بزرگداشت حماسه عظیم عاشورای حسینی در زنده نگه داشتن اسلام تاثیر بسیار زیادی داشته و امام عظیم‌الشأن نیز این مسئله را به خوبی تبیین فرموده است.

مصلح خواستار توجه بیشتر به محتوای مجالس محرم شد و خاطر نشان کرد: استفاده از مداحان و سخنرانان موجه و ارزش‌مدار و توجه به محتوا و ارزش‌های اصیل اسلامی باید در مراسمات نمود داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی خرافات در مراسمات عزاداری گفت: آلات موسیقی و خرافات باعث وهن مجالس عزاداری می‌شود و هیئات مذهبی باید دقت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: هفته امر به معروف و نهی از منکر در واقع اهمیت زیادی دارد و از مهم‌ترین اهداف قیام امام حسین(ع) زنده نگه داشتن امر به معروف بوده است.

مصلح با بیان اینکه استواری دین به امر به معروف و نهی از منکر است افزود: در روایات و آیات تاکید زیادی به امر به معروف شده است.

وی به 5 آذر سالروز تاسیس بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های نظام اسلامی داشته و به فرموده امام راحل، شجره طیبه و درخت تناوری است که روزبه‌روز به سمت موفقیت بیشتر حرکت می‌کند.

امام جمعه برازجان در پایان ضمن محکوم کردن حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه بیان کرد: این حملات با حمایت آشکار آمریکا انجام شده و ملت‌ها و دولت‌های مسلمان باید اقدامی عملی در مقابله با رژیم صهیونیستی انجام دهند.

انتهای پیام/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول