اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده:

مسئولان مذهبی مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: مسئولان مذهبی و مداحان مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند.

مسئولان مذهبی مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور هیئت‌های مذهبی این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم اظهار کرد: محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت امام حسین (ع) است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: حوادث و وقایع فراوانی در ماه محرم رخ داده ولی قیام کربلا و تاسوعا و عاشورای حسینی و اسارت خاندان امام به کوفه و شام مهم‌ترین وقایع این ماه است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود که مسئولان هیئت‌های مذهبی باید با برنامه‌ریزی بیشتر به اهداف قیام خونین عاشورا توجه کرده و نسبت به ترویج این مهم در جامعه تلاش کنند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی هیئت‌های مذهبی را سنگرهای حافظ فرهنگ عاشورایی خواند و تصریح کرد: در حال حاضر دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) سعی در انحراف مردم از مسیر عاشورایی داشته و هیئت‌های مذهبی باید با هوشیاری هر چه تمام‌تر در مقابل آنان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان هیئت‌های مذهبی باید مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند، گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی و به خصوص مداحان باید از خواندن اشعار تضعیف‌کننده و تحریف شده جلوگیری کنند.

امام جمعه لنده آشنایی با اهداف نهضت عاشورا را برای نسل جوان ضروری خواند و افزود: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید مردم به ویژه نسل جوان را با اهداف حسینی و دین بیشتر آشنا کنند.

حجت‌الاسلام عبدالملکی گفت: توجه به چرایی قیام سالار شهیدان امام حسین (ع) و تأکید بر رعایت ارزش‌های اسلامی و پرهیز از هر آنچه که با مشی و مرام عزاداری منافات دارد از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌های مذهبی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده در ادامه یادآور شد: توجه به امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز اول وقت، پرداخت زکات و اجرای احکام اسلامی در کنار دشمن‌شناسی، ظلم‌ستیزی عزاداران حسینی باید از جمله خصوصیت‌های بارز هیئت‌های مذهبی در فضای ارزشی و معنوی باشد.

حجت‌الاسلام عبدالملکی گفت: امیدواریم بعد از محرم بر دینداری مردم افزوده شود و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمتر شود.

انتهای پیام/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول