اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با فرارسیدن ماه محرم

80 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف آبیک اعزام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از اعزام 80 مبلغ و مبلغه همزمان با فرارسیدن ماه محرم در روستاها و شهرهای این شهرستان خبر داد.

80 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف آبیک اعزام شدند

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: از 80 مبلغ و مبلغه اعزامی به روستاها و شهرهای شهرستان آبیک 72 نفر مبلغ و مابقی مبلغه هستند.

وی افزود: در محرم سال گذشته 65 مبلغ و مبلغه به شهرها و روستاهای شهرستان آبیک اعزام شده بودند که امسال 15 نفر بر تعدادشان افزوده شده است.

این مسئول تبیین اهداف قیام و نهضت امام حسین (ع)، بیان احکام دینی و مسائل شرعی، ترغیب مردم به صرفه‌جویی و قناعت با توجه به تحریم‌های دشمنان نظام، محکومیت استکبار جهانی در توهین به ساحت پیامبر اعظم (ع)، پرهیز از تجملات و سخنرانی در زمینه گرامیداشت هفته بسیج و تأکید بر ازدیاد نسل با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری را از جمله اهداف اعزام مبلغان و مبلغات شهرستان آبیک برشمرد و تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام و نظام قصد دارند با تحریم‌ها و تهدیدات مختلف ملت ایران را به زانو درآورند ولی دشمنان اسلام و نظام باید بدانند ملت ایران به تأسی از امام حسین (ع)، هیچگاه زیر بار ظلم و ستم دشمنان نمی‌روند و جانانه در برابر دشمنان ایستادگی می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و پرداخت زکات را از شاخصه‌های قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر کسی برای امام حسین (ع) یک قطره اشک بریزد، بدنش بر جهنم حرام خواهد شد که بیانگر اهمیت شناخت و معرفت افراد جامعه نسبت به امام حسین (ع) و نهضت عاشوراست.

* سخنرانی‌های دینی در هیئت‌های مذهبی نهادینه شود

حسینی اذعان کرد: علاوه بر نوحه‌خوانی و سینه‌زنی که جنبه احساسی کار را در بر دارد، جنبه سخنرانی در هیئت‌های مذهبی نهادینه شود که این، بعد عقلانی هیئت‌های مذهبی را در بر می‌گیرد.

وی افزود: اگر هیئت‌های مذهبی جنبه‌های احساسی و عقلانی را با یکدیگر به صورت متعادل دنبال کنند، بسیاری از مشکلات موجود با نهادینه کردن این موضوع رفع می‌شود.

این مسئول بر پرهیز هیئت‌های مذهبی از تجمل‌گرایی و حمل شمایل و تصاویر در دسته‌های عزاداری تأکید کرد و گفت: حمل تصاویر و شمایلی که وارد هیئت‌های مذهبی شده، ارتباطی با راه، هدف برگزاری مراسم و قیام امام حسین (ع) ندارد، بنابر این برخورد سلبی و نبایدها، مشکلی رفع نمی‌شود بلکه باید نهادهای معتبر با بهره‌گیری از هنرمندان،‌ فعالیت‌هایی را جایگزین کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلام شهرستان آبیک بیان کرد: مداحان باید از مداحی اشعار بی‌محتوا، بدون معنا و بدون سند در مداحی‌ها دوری کنند و از اشعار آیینی، سنتی، مذهبی و روضه‌های با منابع معتبر، مستند و موثق استفاده کنند تا از معنویت مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) کاسته نشود.

حسینی بر عدم استفاده از ابزار و آلات و وسایلی که سبب جرح و زخم و آسیب بر بدن می‌شود از سوی هیئت‌های مذهبی تأکید کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی باید از طولانی کردن زمان جلسات عزاداری، استفاده از آلات موسیقی، استفاده از بلندگوها و ابزار صوتی غیر عادی با صدای بلند و نداشتن ظاهر مناسب در مراسم عزاداری امام حسین (ع) پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: 321 هیئت مذهبی در شهرستان آبیک وجود دارند که از این تعداد 241 هیئت به آقایان و 80 هیئت به بانوان اختصاص دارد.

این مسئول یادآور شد: یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از تحریف‌های عاشورایی این است که مردم به منابع و متون اصلی و واقعی عاشورا که همان «مقتل» است مراجعه کنند.

انتهای پیام/77006/غ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول