اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کمیسیون شوراهای مجلس به اردبیل می‌آید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون شوراهای مجلس نهم برای بررسی مشکلات و ارائه نظرات در خصوص فعالیت شوراها و انتخابات پیش‌رو به اردبیل سفر می‌کنند.

کمیسیون شوراهای مجلس به اردبیل می‌آید

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: به دنبال نشست اخیر با اعضای شورای شهر اردبیل و درخواست‌های تخصصی برای حل مشکلات شوراها ما قول دادیم که در فرصت باقی مانده تا زمان انتخابات شوراها و بعد از دهه اول محرم کمیسیون شوراهای مجلس به اردبیل بیایند تا یک نشست تعاملی را برای شنیدن نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر استان و شهر اردبیل فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد کردیم تا شوراها به صورت تخصصی مسایل خود را جمع‌بندی کنند تا با حضور خجسته و معاون او در کمیسیون شوراهای مجلس جمع‌بندی نهایی در این زمینه و پیشنهادات لازم برای تصویب در مجلس شورای اسلامی انجام شود تا ما بتوانیم با تصویب قوانین کارآمد در حرکت شوراها تسهیل ایجاد کنیم.

دولت در تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی عاقلانه رفتار کند

به گزارش خبرگزاری فارس اردبیل، این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های لازم برای دریافت سهم و حق‌آبه اردبیل از قزل‌اوزن گفت: در این زمینه پیگیری‌ها و آمار قطعی مورد توافق قرار گرفته و امیدواریم هرچه سریعتر کارهای اجرایی نیز شروع شود.

حقیقت‌پور با اعلام اینکه کشورمان چند دهه است که حاکمیت مردم‌سالاری دینی را تجربه می‌کند و ما در رسیدن به نقطه اوج با مشکلات و موانع روبرو هستیم بیان داشت: تا رسیدن به بلوغ فکری و رفتار عقلانی مردم‌سالاری همچنان فاصله داریم.

وی به وضعیت نامناسب صنعت و کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: خود وزیر جهاد کشاورزی اعلام می‌کرد که ما قیمت 4 هزار و 650 ریال را برای شورای اقتصاد پیشنهاد کردیم که این رقم به 4 هزار و 200 ریال کاهش یافت در حالی که از 12 میلیون تن تولید گندم که 10 میلیون تن آن مصرف داخلی و 2 میلیون تن مازاد است دولت در فصل خرید توانسته است تنها 2 میلیون تن گندم خریداری کند و مابقی تولیدات تحویل مرغداری‌ها و یا دامداری‌ها شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه به دلیل ذخیره نامناسب گندم دولت 3 میلیارد دلار برای واردات گندم اختصاص داده است تصریح کرد: ما حاضر هستیم با 9 هزار ریال گندم خریداری و وارد کشور کنیم ولی حاضر نبودیم با قیمت 4 هزار و 650 ریال گندم از کشاورز خریداری کنیم.

حقیقت‌پور ادامه داد: همه اینها نشان می‌دهد که مدیریت در کشورمان حالت طبیعی و وضعیت عادی ندارد و برخی تصمیمات عجولانه زمینه نابسامانی‌ها را تشدید کرده است.

وی استفاده از عناصر دون‌پایه کارشناسی در حوزه تصمیم‌گیری را یکی دیگر از معایب اعلام کرد و افزود: تصمیم‌گیری این عناصر دون‌پایه سبب شده است که مردم ما در صف مرغ و تخم مرغ گرفتار آیند و ضرورت دارد این رویه اصلاح شود که البته تا پایان دولت دهم توقع معجزه‌ای را نداریم چرا که اگر دولت حقوق پرسنل را پرداخت کند شاهکار کرده است.

انتهای پیام/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول