اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل:

ظرفیت شوراها به معنای واقعی به کارگیری نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شهر اردبیل گفت: با گذشت 16 سال از فعالیت شوراها در کشورمان هنوز به قدر مطلوب و شایسته از ظرفیت شوراها برای اصلاح و رفع برخی از مشکلات استفاده نشده است.

ظرفیت شوراها به معنای واقعی به کارگیری نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری صبح امروز در نشست اعضای شورای شهر اردبیل با نماینده مردم اردبیل در مجلس در قالب یک نشست مشورتی اظهار داشت: حوزه مسئولیت و محدوده کاری نمایندگان مجلس وسیع‌تر و دامنه‌دار‌تر از حوزه کاری شوراهای شهر است، اما شوراها نیز سعی می‌کنند همسو با اهداف نظام اسلامی در سنگر خدمتگزاری به مردم حضور یافته و در حل مشکلات آنها تاثیر‌گذار باشند.

وی از قانون اساسی به عنوان قانون مادر در برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات یاد کرد و گفت: برای این قانون مادر باید بخشنامه‌ها و قوانین ثانویه طراحی و تدوین شود تا در شکل اجرا مشکلی به وجود نیاید.

رئیس شورای شهر اردبیل خاطرنشان کرد: بعد از سال‌ها تعطیلی بخش عمده‌ای از قوانین مصوب کشور در دوره ریاست جمهوری خاتمی قانون شوراها احیا شد و انتظار این بود که شوراها به مرور زمان بتوانند جایگاه خود را مطلوب و شایسته پیدا کنند و مجلس نیز در قالب طرح و لایحه از آنها حمایت کند، اما نه تنها این کار نهادینه نشد بلکه سال به سال از اختیارات شوراها کاسته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری به فعالیت شوراهای فرادستی و ضرورت تصمیم‌گیری‌های منسجم در این ارتباط و تدوین طرح‌ها و لوایحی برای تصویب در مجلس شورای اسلامی با هدف رفع مشکلات و موانع شوراها اشاره کرد و افزود: این کاهش اختیارات و کم شدن حوزه مسئولیت‌ها برای شورا به جایی رسیده که گاه از شوراهای شهر به عنوان شوراهای شهرداری یاد می‌شود که هیچ نقش موثری در مسائل بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی و... ندارند.

این مسئول عنوان کرد: ما نیز به مانند افراد عادی جامعه از طریق شورای عالی استان‌ها می‌توانیم تنها در حد پیشنهاد مسائلمان را مطرح کنیم در حالی که باید راهکاری در نظر گرفته شود تا درخواست‌های منطقی و قانونی شوراها با بررسی و چکش‌کاری در کمیسیون شوراهای مجلس به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: گاه حضور ما در کمیسیون‌ها و نشست‌های مختلف کارشناسی در امور جاری جامعه به حدی محدود است که اصلا‌ً‌ از ما نظر و پیشنهادی نیز نمی‌خواهند و اگر حرکتی نیز در این زمینه صورت گیرد با دیدی نامهربانانه روبه‌رو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرداری در پایان سخنان خود اذعان داشت: در چهار سال عمر شوراها از ظرفیت بی‌نظیر آنها استفاده نمی‌شود و اصل 100 قانون اساسی که تکالیف متعددی را برای شوراها تعریف کرده تعطیل مانده و برای اجرای آن حرکتی مثبت را شاهد نیستیم.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول