اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش نهاوند:

شوراهای دانش‌آموزی پل ارتباطی دانش‌آموزان با مربیان و اولیاست

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت:‌ شوراهای دانش‌آموزی پل ارتباطی بین دانش‌آموزان با مربیان و اولیا به شمار می‌رود.

شوراهای دانش‌آموزی پل ارتباطی دانش‌آموزان با مربیان و اولیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو صبح امروز در جمع دانش‌آموزان دبیرستان علامه حلی شهرستان نهاوند با اشاره به نقش اثرگذار آموزش و پرورش در جامعه اظهار داشت:‌ دولت هر هزینه‌ای که در بخش آموزشی و پرورشی انجام دهد نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای داشتن آینده‌ای بهتر برای اداره امور کشور در همه بخش‌هاست.

وی افزود: اگر در همه سطوح و بخش‌ها کارها علمی و کارشناسی انجام شوند مطمئناً موجب موفقیت در امور می‌شود و نتیجه هر چه باشد مطلوب و مثبت است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند انتخاب اعضای شوراهای دانش‌آموزی را نوعی تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی توسط دانش‌آموزان در اداره بهتر محل تحصیل خویش دانست و تصریح کرد:‌ دانش‌آموزان در این بخش با انتخاب افراد نخبه، پرتلاش، کاردان و علاقه‌مند به تکاپو و جنب و جوش برای ورود به جامعه و اجتماعی که در آینده قطعاً در آن تأثیرگذار خواهند بود آماده می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ از دیگر محاسن شوراهای دانش‌‌آموزی می‌توان به ایجاد ارتباط سازنده بین مربیان و دانش‌آموزان و بیان دیدگاه‌های سازنده آنها به معلمان برای هر چه بهتر اداره شدن مدارس اشاره کرد که در این زمینه مدارسی که از شوراهای دانش‌آموزی فعال‌تری برخوردار باشد قطعاً موفق‌تر از دیگر مدارس هستند.

تکلو از برپایی انتخابات در 250 مدرسه نهاوند خبر داد و گفت: یکی از مواردی که می‌تواند در اداره مدارس به مربیان و معلمان مساعدت کند حضور والدین دانش‌آموزان در سطح مدارس است که در این رابطه با درخواست برخی والدین در نهاوند و طبق قانون جدید وزارت آموزش و پرورش بیش از 12 مدرسه در نهاوند به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند که نسبت به دیگر مدارس در زمینه‌های مختلف موفق‌تر هستند.

وی بیان داشت: از آنجایی که آموزش و پرورش به تنهایی قادر به انجام ساخت و ساز فضاهای آموزشی و تعمیر و تجهیز آنها نیست تشکیل هیئت امنا در مدارس و اداره آنها به صورت هیئت امنایی گام مهم و موثری در تقویت پایه‌های آموزشی و پرورشی است.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند یادآور شد: در مدارس هیئت امنایی می‌توان از انتخاب و بکارگیری معلمان و مربیان مجرب با نظر اعضای هیئت امنا کمک گرفت که این امر نوعی تحول در سطح فضاهای آموزشی به وجود می‌آورد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه بیش از یک هزار و 800 نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس نهاوند انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: در مدارسی که دانش‌آموزان کمتری دارد پنج نفر و مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتری دارد هفت نفر از دانش‌آموزان به عنوان شوراهای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول