اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی استان‌ها خبر داد

شوراها مکمل مردم‌سالاری دینی / عضویت 110 هزار نفر در شوراهای اسلامی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراهای اسلامی، مکمل مردم‌سالاری دینی هستند، گفت: 110 هزار نفر در شوراهای اسلامی کشور عضو هستند.

شوراها مکمل مردم‌سالاری دینی / عضویت 110 هزار نفر در شوراهای اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مهدی چمران ظهر امروز در همایش شوراهای اسلامی شهرستان ملایر با تبریک عید ولایت اظهار داشت: اسلام در چنین روزی با ولایت حضرت علی(ع) تکمیل شد و اگر پیامبر(ص) چنین انتخابی را انجام نمی‌داد رسالت خود را انجام نداده بود و این روز اتحاد، یکپارچگی و وحدت در بین مسلمانان بود.

وی در ادامه شوراهای اسلامی را در کشور مهم خواند و گفت: شوراها مکمل مردم‌سالاری دینی هستند و رهبر انقلاب نیز در بیانات خود کشور ما را نمونه کاملی از کشورهایی خواند که در آن مردم‌سالاری حاکم بوده، اگر نگاهی به کشورهای دیگر داشته باشیم معنای مردم‌سالاری دینی را در کشور به خوبی متوجه می‌شویم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه شوراها حلقه اتصال میان مردم و دولت هستند، گفت: ما انتخاب حلقه مردم‌سالاری دینی را با انتخاب شوراها تکمیل کردیم و در این راستا بار بزرگی از دوش دولت به عهده شوراهای اسلامی واگذار شد.

وی در ادامه در تأکید به شوراهای اسلامی عنوان داشت: کار باید با اخلاص و برای خدا باشد و اگر برای مردم کار می‌کنیم خیر اخروی آن به خودمان برمی‌گردد.

* مسئولان با همدلی مشکلات را حل کنند

چمران در تأکید به مسئولان نیز گفت: مسئولان باید مشکلات را با همدلی و همراهی یکدیگر حل کنند و ننشینند تا دیگران برایشان تصمیم بگیرند و مشکلات را بزرگ جلوه دهند.

وی عنوان کرد: شوراها با خلوص پا به عرصه گذاشته‌اند و اگر با این خلوص جلو بروند خداوند نیز آنها را یاری خواهد کرد، چراکه هر جا هدف برای رضای خاطر خدا باشد، یقیناً خداوند نیز دست ما را خواهد گرفت.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: این مشکلات برای ما تکراری شده و دشمن در هر عرصه از طرق مختلف وارد جنگ با ملت ایران شده و امروز نیز وارد جنگ اقتصادی شده که البته ما نیز هر کجا برای خدا کار کرده‌ایم، دشمن به زانو درآمده است.

وی تصریح کرد: امروز فشارها از هر سوی به ملت ایران وارد شده است اما ملت ایران با مقاومت جواب تمام تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی دشمن را پاسخ خواهد داد.

* بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه‌‌های ناب امام(ره) است

چمران رمز پیروزی بیداری اسلامی را برگرفته از اندیشه‌های ناب امام و انقلاب برشمرد و گفت: حتی حرکت‌های درون آمریکا نیز بر ضد نظام سلطه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: وقتی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل و قلب آمریکا سخنرانی می‌کند قطعاً این سخنرانی‌ها باعث بیداری اسلامی در سراسر دنیا می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه امروزه در همه روستاها و شهرها حرکت‌های خوبی در روند توسعه شکل گرفته است، افزود: قبل از انقلاب، ایران به عنوان کشوری بی‌تمدن و عقب‌مانده تلقی می‌شد، اما با پیروزی انقلاب روند خوبی در توسعه شهرها و به ویژه روستاها شکل گرفت و بحمدالله امروز روستاهای ما حتی در دورترین نقاط نیز از امکانات رفاهی برخوردار هستند اما این برای ما کافی نیست و باید به حرکت خود برای پیشرفت ادامه دهیم.

* لزوم دوری از گسست اجتماعی

وی تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های موجود در کشور برای تحقق اهداف بالا استفاده کرد و در این راستا از گسست اجتماعی به شدت بپرهیزیم.

چمران یادآور شد: امروز دشمن گسست فرهنگی و گسست اجتماعی در کشور را می‌خواهد تا با اختلاف و دورویی در میان کشور اهداف شوم خود را پیاده کند که در این راه ناموفق خواهد ماند.

رئیس عالی شورای استان‌ها افزود: دشمن امروز به زیرکی، بصیرت و باهوشی ملت ایران به خوبی پی برده و ملت باید با دفاع از ولایت و احیای تمدن اسلامی در مقابل دشمن بایستد.

وی در ادامه از وجود 110 هزار عضو در شوراهای اسلامی در کشور خبر داد و افزود: در این راستا باید مشکلات شوراها رفع شود چراکه شوراها بدون هیچ چشمداشتی در خدمت‌رسانی به مردم تلاش کرده وظیفه ما نیز به عنوان مسئول، رسیدگی به حقوق و رفع مشکلات است.

چمران در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مجلس بتوانیم لوایح و مصوباتی را داشته باشیم که جایگاه شوراها را ارتقا داده و مشکلات آنها را رفع کنیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول