اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد امور بین‌الملل:

تذکر لسانی به اصلاح جامعه کمک می‌کند

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد امور بین‌الملل تذکر لسانی و ارشاد را در امر به معروف و نهی از منکر مهم خواند و گفت: تذکر لسانی به اصلاح جامعه کمک می‌کند.

تذکر لسانی به اصلاح جامعه کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حجت‌الله تقوی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودسر و املش اظهار کرد: امام حسین (ع) و یارانش با نثار جان خود، بندگی و عبودیت خویش را در پیشگاه حق به منصه ظهور گذاشتند و این همه فداکاری‌ برای اقامه نماز و روزه و زکات و امر به معروف و نهی از منکر و دیگر واجبات الهی بود.

وی با بیان اینکه حکم قیام امام حسین (ع) بزرگ‌ترین عبادت الهی است، ابراز کرد: هدف از قیام امام حسین (ع) احیای فرهنگ اسلام اصیل و ناب محمدی (ص) بود تا اسلام زنده بماند و با عمل به احکام الهی روحیه تقوا در بین امت اسلامی زنده شود.

استاد گروه علوم سیاسی افزود: امام حسین (ع) قیام کرد برای اینکه یزید که پس از معاویه به حکومت رسیده بود حتی ظواهر اسلام را رعایت نمی‌کرد و انحراف در آن به حدی پیش رفته بود که خطر انحراف و تحریف اصل اسلام وجود داشت.

وی با اشاره به سخنان امام حسین (ع) که در مسیر کربلا فرموده بود برای اصلاح دین جدم رسول خدا (ص) و امر به معروف و نهی از منکر می‌روم، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر جزو فروع دین بوده و سلسله مراتب آن بر همه واجب است و موجب مصونیت جامعه می‌شود.

تقوی تذکر لسانی، ارشاد و هدایت را در امر به معروف و نهی از منکر مهم خواند و گفت: با توجه به اینکه جامعه اسلامی ایران از هر سو مورد هجمه دشمنان است تذکر لسانی برای هدایت و اصلاح جامعه و پیشبرد اهداف نظام ما را یاری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند الگویی مانند امام حسین (ع) را از ما بگیرند، تصریح کرد: با عزاداری‌های صحیح و به دور از خرافات برای زنده نگه‌داشتن اهداف شهدای کربلا با وحدت و یکپارچگی در مسیر آنها گام برداریم تا به سعادت و کمال برسیم.

انتهای پیام/84001/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول