اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شفت خبر داد

اختصاص 81 میلیارد ریال به کشاورزی شفت

خبرگزاری فارس: فرماندار شفت از اختصاص 81 میلیارد ریال به توسعه بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد.

اختصاص 81 میلیارد ریال به کشاورزی شفت

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، جواد شفیعی‌ثابت در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی این شهرستان ابلاغ 81 میلیارد ریال تسهیلات را در راستای توسعه و حمایت از تولیدات کشاورزی شفت عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در هشت ماه گذشته 20 جلسه کارگروه و ده‌ها جلسه پیگیری برگزار شد و بیش از 2 میلیارد و 100 میلیون تومان پرداختی به متقاضیان طرح‌های توسعه تولیدات دامی، باغ‌ها، شیلات، صنایع تبدیلی و مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شد.

این مسئول شفت را در جذب سهم کل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی گیلان دارای رتبه هفتم دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم 25 درصد این سهم را جذب کنیم.

به گفته وی، حدود 730 طرح متقاضیان در کارگروه‌ها مصوب شده و اکنون بالغ بر 120 طرح با اعتباری بیش از 7 میلیارد تومان در مسیر تهیه وثایق، تکمیل طرح، مدارک و مراحل پیگیری امور بانکی قرار دارند که تا پایان آبان‌ماه جاری میزان پرداختی شهرستان به بیش از 3 میلیارد تومان می‌رسد.

شفیعی‌ثابت خاطرنشان کرد: از تمام جوانان و خانواده‌های پر تلاش روستایی و کشاورز شهرستان دعوت می‌کنیم تا طرح‌های کوچک و زودبازده و اشتغال‌زا که موجب افزایش تولید و درآمد خانوار می‌شود را ارائه کنند.

به گفته وی، زمین‌های بسیاری در اطراف منازل روستاییان شفت است که می‌توان با کاشت انواع درختان، تولید ماهیان، دام‌ها و پرندگان خانگی و گل‌های زینتی سطح درآمد خانواده‌ها را افزایش داد.

فرماندار شفت تصریح کرد: با بهره‌وری از زمین‌های بدون استفاده می‌توان جوانان خوب و پر تلاش بیکار روستایی را مشغول به تولید ثروت کرد که این امر نیازمند تلاش بیشتر برای ارائه شیوه‌های کارآفرینی و آموزش است.

وی یادآور شد: تعدادی تعاونی مهر و زمین‌های منابع طبیعی نیز شناسایی شدند که امکان بهره‌گیری از آنها باید فراهم شود.

شفیعی‌ثابت، شفت را منطقه‌ای برای رونق و پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، زنبورداری و پرورش انواع  درخت‌ها دانست و گفت: علاقه‌مندان باید از فرصت خوب تسهیلات اختصاص یافته که رتبه بالایی به شهرستان شفت تعلق گرفته است بهره کافی را ببرند.

وی از تمام دستگاه‌های عضو کارگروه خواست تا با دقت و حساسیت نظارت کنند که تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد شغل و تولید شود.

این مسئول استفاده از ظرفیت متقاضیان معرفی شده از طرف کمیته امداد، بهزیستی، بسیجیان، شوراها و دهیاران را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/84001/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول