اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

سهم کشاورزی در اقتصاد ملی تنها 4.5 درصد است

خبرگزاری فارس: نماینده رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع، آبخیزداری گفت: سهم کشاورزی در اقتصاد ملی تنها چهار و نیم درصد است.

سهم کشاورزی در اقتصاد ملی تنها 4.5 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد‌رضا لعلی‌نیا ظهر امروز در مجمع عمومی مؤسس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به نقش بخش کشاورزی در اقتصاد ملی، سهم تولید ناخالص ملی را 15 و اشتغال را 23 درصد دانست و اظهار کرد: 80 درصد از نیازهای کشور از طریق بخش کشاورزی تأمین و 36 درصد از این سهم به صورت صادرات غیرنفتی به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر 70 درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور در بخش خدمات است که سهم کشاورزی در اقتصاد ملی تنها چهار و نیم درصد است.

نماینده رئیس سازمان جنگل‌ها،مراتع،آبخیزداری در تأمین صندوق‌های منابع طبیعی کشور با اشاره به چالش‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: پایین بودن نرخ رشد سرمایه‌گذاری، عدم رغبت برای سرمایه‌گذاری، بالا بودن ریسک سرمایه از مهم‌ترین این چالش‌ها است.

وی با اشاره به تعداد سهامداران، میزان سرمایه و تسهیلات اعطایی صندوق‌های تاسیس شده، گفت: سرمایه صندوق‌های توسعه منابع طبیعی سه هزار و 190 میلیارد ریال و تسهیلات اعطایی 16 میلیارد ریال و تعداد سهامداران 4 هزار و 587 نفر هستند.

لعلی‌نیا سهم مشارکت بهره‌برداران منابع طبیعی را شش میلیارد ریال و نسبت درصد را 18 درصد عنوان کرد و گفت: سهم بهره‌برداران منابع طبیعی در سرمایه صندوق‌های تاسیس شده تاکنون کمتر از دو در هزار بوده است.

وی تاکید کرد: ارزش سرمایه‌ای منابع طبیعی با استناد به شیوه محاسبه بین‌المللی که ارزش متوسط جنگل‌ها را محاسبه‌ می‌کند، بیش از 87 میلیارد تومان و معادل 8 هزار میلیارد دلار است.

نماینده رئیس کل اعتبارات مصوب به زیر بخش منابع طبیعی طی چهار برنامه توسعه را کمتر از چهار درصد برشمرد و افزود: نخستین حوزه حمایت از توسعه بخش کشاورزی در سال 83 تاسیس شده است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول