اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان سمنان خبر داد

انجام 19 هزار نفرروز فعالیت و آموزش کشاورزی در سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سمنان از انجام 19 هزار نفرروز فعالیت و آموزش کشاورزی در این استان در سال‏جاری خبر داد.

انجام 19 هزار نفرروز فعالیت و آموزش کشاورزی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی مومن ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران در این خصوص اظهار داشت: با محقق شدن کامل اعتبارات ترویجی، در سال‏جاری بیش از 19 هزار نفرروز فعالیت و آموزش در دو طرح بسیج جوانان در سازندگی و زنان روستایی در استان سمنان انجام می‏شود.

وی افزود: برای اجرای طرح بسیج جوانان در سازندگی و به منظور به‏کارگیری جوانان در امر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله فعالیت در بخش کشاورزی پیش‌‏بینی‏‌های خوبی شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اختصاص اعتباری معادل 625 میلیون ریال برای انجام بالغ بر 15 هزار و 625 نفرروز فعالیت در بخش‏های منابع طبیعی، آب و خاک، دام و طیور، دام‏پزشکی، زراعت و باغبانی در این حوزه خبر داد.

مومن در خصوص طرح آموزش زنان روستایی هم گفت: نقش و جایگاه زنان روستایی در امر توسعه روستایی و کشاورزی، مشارکت در تولید و افزایش درآمد سرانه خانوار روستایی بسیار مهم بوده و این قشر نیازمند آموزش، مهیا کردن زمینه اشتغال و حمایت است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: این مدیریت با پروژه‏های مشارکتی مدون اقدام به تقویت و حمایت از جایگاه زنان و دختران روستایی کرده است.

مومن بیان داشت: برای اجرای بیش از 3 هزار و 600 نفرروز آموزش‏ در بخش‏های مختلف توانمندسازی زنان روستایی، افزایش عملکرد در واحد سطح، مدیریت مصرف بهینه آب در مزارع، کنترل آفات و بیماری‏ها، تولید محصول سالم با جایگزینی مواد آلی زیستی، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی، 259 میلیون ریال اعتبار پیش‏بینی شده است.

وی یادآور شد: اجرای کامل برنامه‏های پیش‏بینی شده در دو طرح بسیج جوانان در سازندگی و زنان روستایی نیازمند تحقق اعتبارات مصوب ترویج کشاورزی در سال‏جاری است.

انتهای پیام/2249/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول