اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز واگذاری اراضی دشت گلفرج جلفا به افراد بومی

کشاورزی در دشت گلفرج جلفا 10 هزار شغل ایجاد می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز واگذاری اراضی دشت گلفرج شهرستان جلفا به افراد بومی خبر داد و گفت: با تحقق کامل کشاورزی در این منطقه برای 10 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

کشاورزی در دشت گلفرج جلفا 10 هزار شغل ایجاد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، مسعود محمدیان صبح امروز در کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان جلفا با اشاره به اینکه در این واگذاری، اولویت با ساکنان بومی منطقه است، گفت: از 430 نفر متقاضی برای دریافت زمین در دشت گلفرج، با بررسی‌های انجام یافته در اولویت نخست برای 234 نفر که تمام شرایط لازم را به منظور واگذاری 234 قطعه اراضی کشاورزی دارند، واگذار خواهد شد.

وی همچنین از آماده‌سازی فاز دوم این دشت در سطح یک‌هزار هکتار برای احداث باغ خبر داد و افزود: عملیات زیربنایی 120 هکتار مربوط به احداث باغ به اتمام رسیده و در اولویت نخست به واجدان شرایط از ساکنان بومی منطقه واگذار خواهد شد.

محمدیان با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری ارس ظرفیتی بزرگ برای توسعه کشاورزی منطقه محسوب می‌شود و فعالیت‌های تولیدی در شهرستان جلفا به دلیل واقع شدن در این منطقه از معافیت مالیاتی برخوردار است باید از این مزیت برای توسعه صنایع تبدیلی و افزایش صادرات محصولات کشاورزی استفاده شود، گفت: در صورت انتقال آب رودخانه ارس، اراضی دیم به آبی تبدیل شده و امکان توسعه دشت «گلفرج» فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه با توسعه دشت «گردیان» و «گلفرج» برای استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس به نحو شایسته برای 19 شهرستان دیگر نیز الگو خواهد شد، افزود: باید زمینه لازم را برای بازاریابی، صادرات، افزایش کیفیت و کمیت تولید، راه‌اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و وارد کردن یکسری تجهیزات الگویی و کشاورزی این شهرستان به نحو شایسته توسعه دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه آبرسانی به اراضی دشت گلفرج، صدها فرصت شغلی ایجاد می‌کند، افزود: در صورت بهره‌برداری کامل کشاورزان، در این دشت برای 10 هزار نفر به صورت مستقیم و 5 هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال دائم ایجاد خواهد شد.

محمدیان با بیان اینکه صاحبان قانونی زمین‌های کشاورزی شامل ساکنین بومی منطقه در اولویت نخست و فارغ‌التحصیلان و سایر معرفی‌شدگان در اولویت‌های بعدی می‌توانند برای دریافت زمین به کشت محصولات اقدام کنند، افزود: این سازمان زمینه‌های لازم برای واگذاری این اراضی به متقاضیان را فراهم کرده و فارغ‌التحصیلان کشاورزی، در اولویت واگذاری قرار می‌گیرند و سازمان از لحاظ رفع موانع و مشکلات در روند تولید، آنان را در حد مطلوب حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه 140 هکتار از اراضی منطقه نیز به صورت گلخانه با آماده‌سازی زیرساخت‌ها و همچنین تامین آب داخل شبکه انجام گرفته است، افزود: برای بسترسازی این گلخانه که بزرگ‌ترین گلخانه کشور محسوب می‌شود 40 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول