اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

بانک‌ها نباید وارد فعالیت‌های تجاری شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ما با این امر موافق نیستیم که بانک‌ها در فعالیت‌های تجاری وارد می‌شوند زیرا بانک‌ها باید بانکداری و نه بنگاه‌داری کنند.

بانک‌ها نباید وارد فعالیت‌های تجاری شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد نهاوندیان ظهر امروز در آیین افتتاح نخستین شعبه بانک گردشگری در استان کرمان اظهار داشت: همکاری و تعامل مدیران در کرمان مطلوب است و در این زمینه باید از استاندار این خطه تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه در زمینه زیرساخت‌ها طی سال‌های گذشته کارهای مثال‌زدنی انجام شده است، تصریح کرد: در نظام بانکی راه‌های نرفته بسیاری داریم.

نهاوندیان با اشاره به اینکه هدف از حضور بانک‌های خصوصی در سیستم بانکداری ایران ایجاد فضای رقابتی برای کاهش خدمات و افزایش کیفیت بود، اذعان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این امر محقق نشده است.

وی افزود: امیدواریم راه‌اندازی شعب بانک گردشگری به این امر کمک کند که مسابقه افزایش کیفیت با توجه به بانکداری اسلامی و کارآمد در بین بانک‌ها را شاهد باشیم.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: بانک گردشگری با ظرفیتی که با انتخاب نام گردشگری برای خود انتخاب کرده است که این امر می‌تواند در بخش مشارکتی راهگشا باشد.

وی بیان کرد: ما با این امر موافق نیستیم که بانک‌ها در فعالیت‌های تجاری وارد می‌شوند، زیرا بانک‌ها باید بانکداری و نه بنگاه‌داری کنند، بلکه می‌توانند حامی بنگاه‌ها باشند.

نهاوندیان بیان کرد: ما می توانیم یکی از بالاترین بازده‌ها را در بخش گردشگری داشته باشیم و جذب سرمایه خارجی در حوزه گردشگری توسط بانک گردشگری محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه عملکرد ما با آن چه «می‌توانیم» تفاوت زیادی دارد، افزود: امیدواریم بانک گردشگری بتواند پیام صلح‌دوستی همراه با علم و آرامش مردم ایران را به دنیا منعکس کند.

نهاوندیان هر یک از گردشگران خارجی را یک سفیر برای ایران دانست و بیان کرد: نحوه رفتار و سلوک ما توسط گردشگران خارجی در جهان منعکس می‌شود.

انتهای پیام/80019/آ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول