به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا شهرابی فراهانی در گردهمایی مسئولان موسسه مالی و اعتباری منطقه 7 کوثر در این شهر با اشاره به اینکه گیلان در بین دیگر استانهای شمالی کشور به مراتب جلوتر و موفقتر عمل کرده است، اظهار کرد: آغاز به کار کوثر همزمان با سلب اعتماد از برخی تعاونیها و موسسات در کشور بود که گذشت زمان موجب شده تا میزان رضایتمندی و اعتماد مردم به موسسه مالی و اعتباری کوثر هر روز فراگیرتر شود.
وی افزود: در برنامههای آغازین راهاندازی موسسه کوثر گسترش کمی موسسه و افزایش حسابهای مشتریان مدنظر قرار گرفت و از ابتدای سال 91 مهمترین هدف مسئولان ارشد موسسه در راستای کیفیشدن خدمات پولی و بانکی و ارائه خدمات متنوع بانکی آغاز شد.
این مسئول با اشاره به اینکه ما با اصول علمی روز در مباحث بازاریابی به صورت علمی و تخصصی از مشاوران بازاریابی و اساتید دانشگاهی برای پیشبرد امور بهرهمند هستیم، ادامه داد: ارائه خدمات به تمام اقشار جامعه در راستای کمک به منافع ملی و سازندگی کشور مهمترین اهداف موسسه در فرآیند کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت است.
وی با بیان اینکه موسسه کوثر در یک فرآیند میانمدت به یکی از پنج بانک برتر کشور تبدیل میشود، ادامه داد: تحقق منابع 24 هزار میلیارد ریالی فراتر از هدفی بود که به آن رسیدهایم.
شهرابی فراهانی، موسسه کوثر را دارای پشتوانه بسیار قوی و برخوردار از افراد توانمند در مسایل اقتصادی دانست و افزود: همراهی و همدلی مسئولان و کارکنان موسسه مهم است.
جانشین مدیریت شعب منطقه 7 موسسه مالی و اعتباری کوثر نیز در مراسم مذکور با بیان اینکه موسسه مالی و اعتباری کوثر در مدت زمان کوتاه فعالیت خود در سیستم پولی و بانکی کشور توانسته است با به کارگیری سختافزارها و نرمافزارهای پیشرفته و به روز شده و نیز به کارگیری نیروی انسانی بااستعداد و تحصیلکرده که تماما تحصیلات آکادمیک خود را در رشتههای مرتبط با فعالیت بانکی گذراندهاند گامهای بزرگ و رو به جلویی بردارد، گفت: این موسسه در عرصه جلب اعتماد عمومی و جذب منابع (سپردهها) توانسته است از رقبای خود که دارای سابقه بسیار طولانیتری در عرصه بانکداری هستند پیشی گرفته و حتی موجبات تعجب رقبا را فراهم آورد.
محمد نوایی افزود: با توجه به پویایی و تغییرات مستمر در بازار پولی و مالی، دوره داشتن شاهکلید به سر آمده و جای خود را به دسته کلید داده است به این معنا که برای کنترل و هدایت متغیرهای ورود، تصاحب و حفظ بازار روشها و رفتارهای متعدد، متنوع و پویا لازم است.
وی راهکارهای کلیشهای و تاریخ گذشته را جوابگو ندانست و افزود: واحد بازاریابی موسسه مالی و اعتباری کوثر به صورت متوالی مشتریان، رقبا و فرصتها و تهدیدها را رصد کرده و با تحلیل شرایط روز برنامههای خود را طراحی و اجرایی میکند.
این کارشناس بازاریابی منطقه 7 خاطرنشان کرد: شعار «آینده از آن ماست» که یک هدف در موسسه کوثر تعریف شده و پیگیری میشود را تبدیل به هدفی دستیافتنی کردهایم.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد شعب گیلان، افزود: در مدت راهاندازی شعب گیلان بالغ بر 46 هزار نفر مشتری جذب موسسه شده و 11 هزار نفر از تسهیلات کوثر بهرهمند شدند.
نوایی، یادآور شد: اکنون کوثر مانند قطاری است که به سرعت در حال حرکت بوده و برای تحقق شعار سازمانی خود که «آینده از آن ماست» از هر فرصتی به نحو شایسته برای تعالی سازمانی استفاده بهینه میکند.
کارشناس فناوری اطلاعات موسسه مالی و اعتباری کوثر منطقه 7 نیز در مراسم مذکور به ارائه گزارشی از روند فعالیتهای این مجموعه در راستای اقدامهای صورت گرفته برای رشد موسسه در منطقه مذکور پرداخت و ابراز کرد: روند رشد منابع از بدو کار تاکنون در منطقه 7 موسسه مالی و اعتباری کوثر (گیلان، قزوین و زنجان) رو به رشد است.
حمید مجیدی افزود: منطقه 7 در جذب منابع دارای رتبه چهارم، جذب منابع ارزانقیمت رتبه دوم و جذب منابع گرانقیمت دارای رتبه چهارم است.
وی با اشاره به اینکه در بخش فناوری اطلاعات سه بخش اصلی نرمافزار، سختافزار و شبکه در این موسسه در راستای پیشبرد امور خدمات مالی دخالت دارند، خاطرنشان کرد: موسسه کوثر در زمینه نرمافزار بانکداری به نرمافزار «سیمیای پنج» در راستای ارتقای نرمافزار و به روزرسانی نیازهای شعب و نیازهای مربوط به مشتریان تجهیز شده است.
این کارشناس در بخش سختافزار شبکه داخلی شعب و شبکه دیتا که از طریق مخابرات انجام میشود را اقدامی دیگر در راستای توسعه این موسسه دانست و یادآور شد: پالایش اطلاعات شعب منطقه 7 که روزانه انجام میشود از اقدامهای شبکه IT است.
وی امور مربوط به برنامهریزی، وضعیت شعب از نظر جذب منابع، مصارف رعایت بودجه، کنترل و دیگر موارد را از ماموریتهای فناوری اطلاعات در موسسه کوثر دانست.
انتهای پیام/و10/پ3003