اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر خبر داد

معرفی 6400 متقاضی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌ها

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر از معرفی شش هزار و 400 نفر متقاضی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل برای برخورداری از تسهیلات خبر داد.

معرفی 6400 متقاضی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فضایل عزیزی ظهر امروز در جلسه شورای مسکن که در شهرستان مشگین برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند تا بتوانند از تسهیلات 12 میلیون تومانی با نرخ سود چهار درصد برخوردار شوند.

وی به روستاییان اطمینان داد که اعلام نرخ سود بالا برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی شایعه است چرا که استاندار اردبیل در نشست اخیر خود با فرمانداران و دهیاران به صراحت اعلام کرد که بانک‌ها موظف هستند با نرخ چهار درصد و پذیرش سفته زنجیره‌ای از متقاضیان، تسهیلات مورد نظر را پرداخت کنند.

عزیزی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: در شهرستان مشگین و در روستاهای این شهرستان بیش از چهار هزار و 500 واحد مسکونی تاکنون مقاوم‌سازی شده که بیش از 80 درصد آنها در هفت سال خدمات دولت نهم و دهم صورت گرفته است.

این مسئول تصریح کرد: در سال پایانی دولت خدمتگزار هیچ توقفی در بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی صورت نگرفته و ما پرتوان‌تر از سال‌های اولیه در تلاش هستیم تا متقاضیان و واجدین شرایط به بانک‌ها معرفی شوند تا از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.

وی هدف از پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی را اطمینان‌بخشی به صاحبان این واحدها در کاهش تلفات و صدمات در بروز حوادث غیرطبیعی اعلام کرد و ادامه داد: زلزله آذربایجان در ماه‌های اخیر یک هشدار جدی برای همه ما بود تا در اقدامی فراگیر بتوانیم همه واحدهای مسکونی روستایی کم دوام و بی‌دوام را مقاوم‌سازی کنیم.

عزیزی بیان کرد: تنها راه مقابله با زلزله محکم ساختن واحدهای مسکونی روستایی و حتی دامی است که در این زمینه تسهیلات ویژه‌ای نیز بنیاد مسکن پرداخت می‌کند.

وی از انعقاد قرارداد پنج هزار متقاضی با بانک‌های عامل در مشگین‌شهر خبر داد و یادآور شد:‌ در این زمینه سعی داریم تا برخی از کاستی‌ها و نارسایی‌های گذشته نیز به سرعت جبران شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر در جلسه‌ای دیگر که با هدف بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و باغداری انجام شد از نصب و راه‌اندازی سامانه اقلیم‌شناسی و همچنین دستگاه‌های رفع سرمازدگی در باغات مشگین‌شهر خبر داد.

عزیزی گفت: ما با نصب دستگاه‌های هشداردهنده آب و هوایی در باغات شهرستان می‌توانیم به سرعت از بروز خسارات به بخش کشاورزی و باغی جلوگیری کنیم که امیدواریم نخستین دستگاه اقلیم‌شناسی در ایستگاه باغبانی این شهرستان نیز راه‌اندازی شود.

وی مشگین‌شهر را قطب تولید محصولات متنوع باغی و سردرختی اعلام کرد و افزود: بیش از 75 درصد محصولات سردرختی استان در مشگین‌شهر تولید می‌شود که گاه به دلیل بروز سرمازدگی، تگرگ و بارش‌های مستمر باران شاهد وارد آمدن خسارات به باغات هستیم که در این زمینه ضرورت دارد سامانه‌های هشداردهنده راه‌اندازی شده تا بتوانیم بخش عظیمی از خسارات وارده را پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول