اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

عزاداری‌ها نباید آمیخته با خرافات باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: عزاداری‌های سالار شهیدان نباید آمیخته با خرافات باشد.

عزاداری‌ها نباید آمیخته با خرافات باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه همه ما باید اخلاق و منش امام حسین(ع) را آموزه‌های زندگی خود قرار دهیم، اظهار کرد: نشان دادن زخم‌های شهدای کربلا در عزاداری‌های محرم کافی نیست بلکه باید پیام عاشورا و فلسفه حرکت امام حسین(ع) را مورد دقت قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید عزاداری‌ها دارای کیفیت بالایی باشد افزود: عزاداری آمیخته با خرافات و بدعت‌های نادرست، یک منکر است که باید مداحان اهل بیت (ع) با آگاهی‌ مردم از این امر ناپسند جلوگیری کنند.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به فرا رسیدن دهه محرم و آغاز عزاداری‌های سالار شهیدان و شهدای کربلا تصریح کرد: هدف والای امام حسین(ع) در پرتو امر به معروف و نهی از منکر درخشندگی خاصی پیدا می‌کند به طوری که اراده سیدالشهدا نیز در راستای تحقق معروف بوده است.

حافظ‌نیا با اشاره به فرا رسیدن سالروز مباهله پیامبر اسلام (ص) گفت: مباهله مانند بسیاری از وقایع تاریخی دیگر که در طول تاریخ اسلام اتفاق افتاده، حکمت‌های فراوان دارد و درسی آموزنده برای افراد و آیندگان است.

وی با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله طباطبایی عالم ربانی و مفسر بزرگ قرآن، خدمات ایشان به جهان اسلام را بی‌نظیر خواند و افزود: کتاب تفسیر المیزان یکی از آثار ارزشمند این عالم ربانی است که وجود آن افتخاری برای جهان اسلام محسوب می‌شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی ابراز کرد: ترویج امر فرهنگ مطالعه تنها وظیفه چند دستگاه اجرایی نیست بلکه تمام دستگاه‌ها باید در این امر مهم نقش داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب به ارتقای فرهنگ مطالعه و ترویج کتابخوانی در بین آحاد جامعه تاکید دارند، اذعان کرد: تمام دستگاه‌ها به ویژه صدا و سیما و آموزش و پرورش در این امر باید به نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق امر مهم کمک کنند.

حافظ‌نیا بر لزوم توجه هر چه بیشتر مطالعه و کتابخوانی بین دانش‌آموزان در مدارس تاکید کرد و افزود: مطالعه تنها کتاب‌های درسی در مدارس کافی نیست و مسئولان باید ساعاتی در هفته را به امر مطالعه کتاب‌های غیر درسی توسط دانش‌آموزان اختصاص دهند.

وی خواستار حفظ وحدت و همدلی هر چه بیشتر مردم و مسئولان شد و ابراز کرد: مسئولان با حفظ وحدت و همدلی خود، برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول