اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حمید بهمنی:

آثار ارسالی به جشنواره نماز و نیایش روشن و محتوایی باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان برجسته سینمای ایران گفت: همانگونه که مسیر دین و آثار وضعی نماز و نیایش روشن است باید آثار تولیدی و ارسالی به این جشنواره نیز روشن و محتوایی باشد.

آثار ارسالی به جشنواره نماز و نیایش روشن و محتوایی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین، حمید بهمنی استفاده از ابزار سینما را فرصتی مناسب برای بیان مفاهیم دینی با شیوه صحیح عنوان کرد و افزود: استفاده از ابزار هنر به ویژه سینما بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم و مبانی دینی به مخاطبان است.

وی بیان کرد: همانگونه که استفاده از ابزار سینما می‌تواند در بیان مفاهیم دینی به مخاطب تأثیر شایانی داشته باشد به همان اندازه نیز ممکن است به این مبانی آسیب جدی وارد کند.

این کارگردان سینما در ادامه با تاکید بر اینکه باید از موقعیت سینما، فیلم و تلویزیون برای رساندن مفاهیم نماز و نیایش به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: فیلم‌ساز و کارگردان باید برای به تصویر کشیدن نماز و نیایش از قدرت تخیل، تحلیل و مطالعات دینی بهره ببرد.

وی شناخت صحیح مبانی دینی را از جمله نکاتی عنوان کرد که کارگردان و فیلم‌ساز را در مسیر درستی قرار می‌دهد.

کارگردان فیلم سینمایی غریبه اضافه کرد: اگر کارگردان از تحقیقات مطلوبی بهره نبرد یک اثر بی‌کیفیت ساخته شده و در نتیجه به شکست منجر می‌شود.

وی بهره‌گیری از صراحت لهجه و بیان را از جمله عناصر مهمی دانست که مخاطبان را به سمت یک اثر جلب می‌کند.

بهمنی ابراز داشت: کارگردانی که می‌خواهد اثری دینی تولید کند باید قبل از اینکه به تولید این اثر اقدام کند خود به مبانی دینی اعتقاد داشته باشد.

کارگردان گلوگاه شیطان بر ضرورت ساخت فیلم‌های محتوایی تاکید و بیان کرد: برای تولید فیلم‌های محتوایی باید داستانی سنجیده و تأثیرگذار انتخاب کرده و سپس برای طراحی و تدوین آن به صورت فیلم‌نامه و فیلم تلاش کرد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر دین و مبانی دینی به ویژه نماز و نیایش مسیری روشن است خاطر نشان کرد: تولیدکننده فیلم‌های دینی باید به همان اندازه که مسیر دین روشن است فیلم‌های شفاف و غنی بسازد.

انتهای پیام/2258/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول