اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخششی برای فیلمساز اردبیلی

«عطش» در جشنواره نماز درخشید

خبرگزاری فارس: فیلم کوتاه «عطش» ساخته مرتضی عدلی در جشنواره نماز که در همدان برگزار شد، درخشید.

«عطش» در جشنواره نماز درخشید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سازنده فیلم عطش عصر امروز در بدو ورود به اردبیل اظهار داشت: این فیلم که پیش از این در جشنواره‌های بین‌المللی درخشیده است این بار در قالب جشنواره نماز در همدان توانست رتبه سوم را به دست آورد که بیشترین تاکید داوران بر موضوع مناسب و پرداخت زیبا در این اثر هنری بود.

مرتضی عدلی با بیان اینکه در تولید آثار بیشتر به محتوای فاخر توجه شده است، تصریح کرد: این فیلم جایزه بخش فیلم کوتاه را به خود اختصاص داد که در این جشنواره علاوه بر فیلم کوتاه در حوزه انیمیشن و فیلم 100 ثانیه نیز آثاری به نمایش گذاشته شد.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: محوریت جشنواره نماز این فضا را برای ما به وجود آورده بود که در یک فضای معنوی بتوانیم اثر ارزشی خود را به نمایش بگذاریم که اغلب شرکت‌کنندگان موضوع و مفهوم آن را مورد ستایش قرار می‌دادند.

این فیلمساز جوان اردبیلی اضافه کرد: سعی می‌کنم در سال‌های آینده با فیلمی پرمحتوا در جشنواره حاضر شوم به طوریکه در بخش مسابقه بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران نیز به همراه جشنواره بین‌المللی دانشجویی صدا و سیما توانستم با این اثر منتخب شناخته شوم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین شهنام سجودی‌زاده با تولید فیلمنامه «خدام» در دومین دوره جشنواره فرهنگی، هنری نماز در همدان توانست رتبه سوم را به دست آورد.

این فیلمنامه که محوریت آن پرداختن به فعالیت خادمان مساجد است به قلم شهنام سجودی‌زاده نوشته شده که توانست در جشنواره همدان لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را در بخش فیلمنامه‌نویسی به دست آورد.

وی فضای این جشنواره را فضای مطلوب و برای کارهای هنرمندانه شایسته و درخور اعلام کرد و افزود: امیدواریم در یک فضای معنوی بتوانیم ارزش‌های متعالی را بیش از گذشته به منصه ظهور برسانیم.

 

احداث مجتمع‌های فرهنگی با محوریت تقویت کارهای هنری، فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین در دیدار با جمعی از هنرمندان به احداث مجموعه‌های فرهنگی، هنری مختلف در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: همه این فعالیت‌ها با هدف حمایت از کارهای فاخر هنری و ارزشی صورت می‌گیرد.

منصور شرفی گفت: مجتمع فرهنگی، هنری گرمی و آبی‌بیگلو در نمین با مساحت 600 متر مربع و 850 متر مربع در حال احداث است که امیدواریم تا پایان دولت دهم این مجموعه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی به احداث تالار مرکزی اردبیل و همچنین مجتمع فرهنگی، هنری تازه‌کند پارس‌آباد، کوثر، کلور و هشتجین اشاره کرد و اظهار داشت: احداث این سالن‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا در افق 20 ساله نیاز منطقه و هنرمندان را پاسخگو باشد.

شرفی فعالیت 16 مجتمع فرهنگی، هنری و همچنین مجموعه‌های متوسط در اختیار گروه‌های مختلف هنری را یادآور شد و تصریح کرد: مجتمع‌های فرهنگی، هنری خلخال و هشتجین و رضی در حال احداث است که سعی می‌کنیم با تزریق اعتبار مناسب این پروژه‌ها را در موعد مقرر تکمیل و راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول