اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گیلان:

نماز ضروری‌ترین موضوع فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری گیلان گفت: نماز ضروری‌ترین موضوع فرهنگی در جامعه است و حضور در مسجد بسیاری از جرایم را از بین می‌برد.

نماز ضروری‌ترین موضوع فرهنگی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدجواد حشمتی در همایش «یاوران نماز و بررسی نقش نماز در پیشگیری از وقوع جرم» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه دوری از مساجد آسیب‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: مقید نبودن افراد جامعه به نماز و احکام دینی موجب بروز جرایم کیفری، مدنی و حقوقی می‌شود.

وی، هدف از برگزاری همایش مذکور را بررسی موضوع نماز و توجه به مسایل اخلاقی برای ایمن کردن جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: نماز ضروری‌ترین موضوع فرهنگی در جامعه است زیرا اقامه و حضور در مسجد بسیاری از جرایم جامعه را از بین می‌برد.

این مسئول با اشاره به هجمه گسترده دشمنان اسلام و نظام افزود: وظیفه دستگاه‌های مسئول است که فرصت‌ها را مغتنم بشمارند و جامعه را با تبلیغات صحیح آگاه کنند و تنها به شعارهای تکراری اکتفا نکنند بلکه با انسجام و برنامه‌ریزی مناسب مشکلات و آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند با مردم در میان بگذارند.

وی روی آوردن به نماز را تنها راه مقابله با تهدیدهایی که از طریق ماهواره و سامانه‌های پیشرفته و دیجیتالی انسان را محاصره کرده است، عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی با توجه به نقش مهم و وظیفه قانونی باید از شیوه‌های جدید برای جذب نسل جوان استفاده کنند.

رئیس موسسه پژوهش‌های کاربردی گیلان نیز در همایش مذکور بهترین کار برای پیشگیری از وقوع جرم را ترویج نماز دانست و گفت: نماز ستون دین و نور مومن است.

عنایت رهروان، با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سامانه یاوران نماز توسط جوانان ابراز کرد: امروز ترویج نماز بر عهده یاوران نماز جوان است تا در حوزه فناوری برای جوان، کارهای زیادی انجام دهند.

وی افزود: دستگاه‌های امور فرهنگی و جوانان باید بیشتر در این زمینه با یاوران جوان همکاری داشته باشند.

به گزارش فارس، متن پیام حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در همایش مذکور قرائت شد.

قرائتی در بخش‌هایی از پیام خود آورده است: بهترین مقام نماز است و هر قدر فساد بیشتر شود، باید نماز را بیشتر کرد تا جلوی آن گرفته شود و کسانی که یاوران نماز هستند باید دیگران را به نماز دعوت کنند زیرا باید در مقابل برنامه‌های ماهواره‌ای و تجهیزات دیگر دشمنان به حبل‌الله متصل شویم و تنها سلاح ما در مقابل دشمنان نماز است.

قرائتی در ادامه پیام خود، تبلیغ و ترویج فرهنگ نماز به صورت چهره به چهره، خانه به خانه و همراه با محبت برای دعوت همه به نماز را مورد تاکید قرار داد.

در پایان همایش مذکور سامانه الکترونیکی یاوران نماز به آدرس www.yavaraenamaz.ir در گیلان افتتاح شد.

انتهای پیام/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول