اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس شورای شهر اردبیل‌ مطرح کرد

‌ممانعت از برخوردهای سلیقه‌ای با شورای شهر

خبرگزاری فارس: نائب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: واگذاری امور به شوراها در دنیا یک تجربه موفق است که در کشورمان نیز باید این واگذاری‌ها به شکل جامع و کامل صورت گیرد در عین اینکه ما منکر آسیب‌شناسی شوراها نیستیم.

‌ممانعت از برخوردهای سلیقه‌ای با شورای شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی ظهر امروز در نشست مشورتی اعضای شورای شهر اردبیل با نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانگونه که بنیانگذار کبیر انقلاب بارها تاکید کرده‌اند که مجلس باید در راس امور باشد گاهی ضعفی در مجلس رخ می‌نماید که این کلام زیبا و جمله تاثیر‌گذار را زیر‌سئوال می‌برد در حالی که مجلس به عنوان خانه ملت باید همیشه در راس امور باشد.

وی خاطرنشان کرد: این در راس امور ماندن منوط به حضور نمایندگان خالص، شجاع و متدین است که می‌تواند فضای کشور را به سمت پیشرفت واقعی سوق دهد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه در انتخابات اسفند ماه سال گذشته مجلس برای انتخاب اصلح‌ترین نمایندگان سخن خود را به شایستگی اعلام کرده و انتظاراتشان را به رخ کشیده است، یادآور شد: نمایندگان استان در مجلس که اکثر آنها با رای استثنایی راهی خانه ملت شدند باید نهایت اهتمام را داشته باشند تا انتظارات عمومی را برآورده کنند.

زنجانی به تعامل پارلمان ملی با محلی در همسویی اهداف برای خدمت‌رسانی بیشتر اشاره کرد و گفت: قاطبه اعضای شورای شهر اردبیل که از دلسوزان و افراد صادق درانجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم هستند آماده تعامل و همکاری دو سویه با مجلس در خل مشکلات هستند.

این مسئول به نزدیکی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری و ضرورت وجود کمیسیون امنیت ملی برای کارگشایی در بسیاری از حوزه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: تفویض اختیارات و تجدید نظر در قوانین و اختیارات شوراها امری اجتناب‌ناپذیر است که ما می‌توانیم از تجربیات سایر کشورها در واگذاری امور به شوراها استفاده کنیم.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل به ترکیب ناهمگون شوراهای فرادستی و جوابگو نبودن آنها برای بیان خواسته‌ها و مطالبات عموم مردم اشاره کرد و افزود: گاه در کار گروه‌ها و کمیسیون‌ها افرادی از شوراهای استان‌ها و مراکز مختلف شوراها حضور می‌یابند که نمی‌توانند مطالبات واقعی را منتقل کنند که گاه حضور آنها بیشتر جنبه تشریفاتی به خود می‌گیرند در حالی که ما می‌توانیم از ظرفیت شوراهای مراکز استان‌ها در این زمینه بهتر و بیشتر استفاده کنیم.

زنجانی تصریح کرد:‌ دراین زمینه بهتر است افرادی برای دفاع از حقوق ملت در شوراهای فرادستی حاضر باشند که دامنه اطلاعات و سنخیت کار آنها شایسته‌تر و متناسب‌تر است.

تعدد دستگاه‌های نظارتی در شوراها آسیب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: اگر موارد اختلافی و تخلفی نیز از شوراها مشاهده شود مرجع رسیدگی کننده آن شوراهای حل اختلاف است که گاه خارج از چارچوب و ضوابط نهادهای دیگر امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در این زمینه ورود پیدا می‌کنند که به نظر می‌رسد هیچ سنخیتی با روحیه شوراها ندارد.

نائب رئیس شورای شهر اردبیل قانون را بهترین مرجع در برطرف کردن برخی اعمال رفتارها و سلیقه‌ها عنوان کرد و گفت:‌ ما نباید در این زمینه سلیقه‌ای برخورد کنیم و بخواهیم برچسب‌هایی را به اعضای شورا و یا افراد وارد کنیم در حالی که در فضای سالم می‌توان با حفظ آبرو مشکلات و نقص‌های احتمالی را برطرف کرد.

زنجانی در پایان سخنان خود اذعان داشت: چیدمان نیروهای استانی اعم از نماینده ولی فقیه دراستان، استاندار، نمایندگان دلسوز در مجلس و اعضای شورای شهر و شهرداری به گونه‌ای است که از این چیدمان عالی می‌توان در برطرف کردن بسیاری از مشکلات و تنگناها استفاده کرد.

انتهای پیام/62001/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول