اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

ارسال طرح مجموعه شهری قزوین به شورای عالی شهرسازی

خبرگزاری فارس: مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح مجموعه شهری قزوین برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شد.

ارسال طرح مجموعه شهری قزوین به شورای عالی شهرسازی

محسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین گفت: طرح مجموعه شهری قزوین پیش از این در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان تصویب شده بود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ویژگی‌های طرح مجموعه شهری قزوین افزود: این طرح مجموعه شهری، بخش مرکزی قزوین و کل شهرستان البرز شامل بخش‌های محمدیه و مرکزی را به وسعت یک هزار و 423 کیلومتر مربع می‌شود که 9.1 درصد از کل مساحت استان قزوین است.

اسماعیلی ادامه داد: علاوه بر قزوین به عنوان شهر مرکزی، شش شهر الوند، محمدیه، اقبالیه، شریفیه، بیدستان و محمودآباد با سهم جمعیتی بیش از 57 درصد کل استان قزوین در طرح مجموعه شهری قزوین گنجانده شده است.

وی با تشریح مزایای تدوین طرح مجموعه شهری قزوین تصریح کرد: در این طرح، مأموریت‌ها، ارزش‌ها و چشم‌انداز شهر قزوین به عنوان یکی از شهرهای میانی بزرگ کشور و ایفای نقش مکمل آن در رابطه با استان تهران و استان‌های همجوار پیش‌بینی شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تقویت پایداری‌، پویایی و زیست‌محیطی مجموعه شهری و ایفای نقش گره‌گاهی و مرکز ثقل در نظام حمل و نقل در سطوح ملی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این طرح اعلام کرد و گفت: در صورت تصویب نهایی طرح مجموعه شهری قزوین در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، تصمیمات اتخاذ شده درباره اراضی صنعتی، کشاورزی، منابع طبیعی، محورهای مواصلاتی، کانون‌های جمعیتی و مراکز صنعتی قزوین نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول