اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام مدنی در جمع هیئت‌های مذهبی گیلان:

مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) روشن‌کننده اذهان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه، مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) را روشن‌کننده اذهان دانست و گفت: وظیفه وعاظ و مداحان در این زمینه سنگین است.

مجالس عزاداری سیدالشهدا (ع) روشن‌کننده اذهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمد مدنی در نشست هم‌اندیشی واعظان، مداحان، شاعران و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهر که به همت مجمع ستایشگران ولایت گیلان برگزار شد، مداحی را صفتی از صفات خداوند دانشت و اظهار کرد: قرآن کتاب مداحی و مداح نیز خداوند است و هر مؤمنی که در قرآن از او نام برده شده ممدوح خداوند است.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه ارزش مؤمن از جنس شب قدر است، افزود: برکتی که در شب قدر است در هیچ شب دیگری نیست.

وی با اشاره به اینکه مدح مؤمنان و اولیای خدا موجب فزونی برکات می‌شود، گفت: همان اندازه که شب قدر ارزشمند است وجود مؤمن نیز برکاتی دارد.

مدنی، مداحان و روحانیون را در خط مقدم یاران سیدالشهدا (ع) خواند و ابراز کرد: امام علی (ع) کسی به صورت ویژه توسط خداوند مورد مدح قرار گرفته است.

وی با اشاره به آیه 56 سوره احزاب، بیان کرد: خداوند در این آیه درود می‌فرستد بر کسی که لایق مقامات عالیه است و می‌گوید شما نیز او را مدح کنید و بر او درود بفرستید.

مدنی، صلوات را دارای ثواب بسیاری خواند و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند که صلوات فردی که بر من درود بفرستد و از اهل‌بیت من نام نبرد ابتر است.

وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله جوادی آملی، گفت: ایشان در جلسه‌ای در بین روحانیون گفتند که به دلیل اینکه صدای خوبی برای مداحی ندارم همواره از این موضوع ناراحت هستم.

استاد حوزه و دانشگاه، مدح و ستایش، فضیلت و مصیبت‌خوانی را 4 وظیفه مداحان عنوان کرد و یادآور شد: در مرحله نخست ما خدا را ستایش می‌کنیم و سپس ستایش می‌کنیم آن کسی را که خدا او را ستایش کرده است.

وی مداحی را یک مسئولیت سنگین خواند و افزود: باید دانست که به دنبال این مسئولیت مواخذه نیز وجود دارد.

مدنی از مداحان خواست تا هدف خود را مشخص کرده و به طرف آن هدف عزم کنند و ابراز کرد: برای رسیدن به این هدف از هرچه با آن منافات دارد باید پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه مداحی شاخه‌ای از کار تبلیغی است، گفت: هدف مداحان باید تبلیغ دین باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مداح پرچم و علامت‌های دین را به دست می‌گیرد و به مردم معرفی می‌کند و راه سعادت و کمال را نشان می‌دهد، متذکر شد: مداح باید در اشعار خود افراد الگو را به مردم نشان دهد.

وی درباره برخی افراد به ظاهر روشنفکر که مدعی قدیمی شدن برنامه‌های عزاداری محرم هستند ابراز کرد: در برابر این افراد نباید خود را باخت و ذره‌ای ترسید.

مدنی افزود: مداح سرباز است و نباید برای پول و مقام کار کند و حقایق را نگوید که در این صورت سرباز امام حسین (ع) نخواهد بود و سرباز نفس خود می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در مجالس امام حسین (ع) روشنگری کرد، یادآور شد: اگر در دوران فتنه‌ها سکوت کنیم و از حق دفاع نکنیم سرباز امام حسین (ع) نخواهیم بود و آنگاه سرباز نفس می‌شویم.

انتهای پیام/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول