اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

هیئت‌‌های مذهبی نقش موثری در ترویج باورهای دینی دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر گفت: هیئت‌‌های مذهبی نقش موثری در ترویج باورهای دینی دارند و این کار ویژه در ایام محرم و صفر بیشتر می‌شود.

هیئت‌‌های مذهبی نقش موثری در ترویج باورهای دینی دارند

حجت‌الاسلام قاسم یعقوبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: فلسفه و انگیزه امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای اسلام در قالب امر به‌معروف و نهی از منکر بود که در حد اعلای آن، امام خط جدی این مبارزه را تحت عنوان قیام علیه حاکمیت اموی انجام داد.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب از وظایف دینی ما به شمار می‌آید که باید در تمامی شرایط مکانی و زمانی بدان عمل کنیم و توجه خاص و ویژه‌ای را به آن داشته باشیم.

یعقوبی عنوان کرد: قصد و نیت امام حسین(ع) از قیام عاشورا امربه معروف و نهی از منکر بود که مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر، تبلیغ عملی است که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) در ترویج و گسترش مکتب دینی و اسلامی توجه خاص و ویژه به این شیوه بوده است.

امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه هیئت‌‌های مذهبی نقش موثری در ترویج باورهای دینی دارند خاطرنشان کرد: مردم باید در حد بضاعت خویش در جلسات و محافل مذهبی شرکت کنند و سخنرانان و مداحان نیز باید در ترویج و گسترش موضوعات دینی با دقت عمل نمایند و از سلیقه‌های شخصی و تعابیر دروغین خودداری کنند.

وی افزود: آینده جهان در دست الگوهای دینی است و حکومت جهانی دینی در آغاز راه بشریت هر روز بیشتر از گذشته به این الگوها نیازمند است.

یعقوبی تصریح کرد: الگوهای دینی و باورهای اعتقادی مردم در ماه محرم تقویت می‌شود و مسئولان باید تلاش کنند تا در ماه محرم جامعه رنگ و بوی عاشورا را از دست ندهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول