اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

مداحان بستر را برای حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی فراهم کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: مداحان به عنوان تاثیرگذارترین افراد در هیئت‌های مذهبی تلاش کنند تا بستر را برای حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی فراهم کنند.

مداحان بستر را برای حضور جوانان در هیئت‌های مذهبی فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری عصر امروز در گردهمایی مداحان هیئت‌های مذهبی در مسجد حظیره یزد اظهار داشت: یکی از علمای اهل تسنن به یکی از علمای بزرگ شیعه اشکال گرفت که چرا هر سال برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنید و این مراسم را برپا می‌دارید و عالم شیعه پاسخ داد که در واقعه غدیر خم که همه شما اهل سنت آن را تایید کردید و آن را تبریک گفتید، به آن شکل عمل کردید و ما نیز چندان پیگیر نشدیم اما اکنون دیگر غفلت نمی‌کنیم و آنقدر پای واقعه عاشورا سینه‌ می‌زنیم و هیاهو می‌کنیم که دیگر نتوانید واقعه کربلا را منکر شوید.

وی افزود: در واقعه کربلا باید به واقع این چنین عمل کرد زیرا این واقعه عاشورا سند بزرگ و ارزشمند اسلام است و هرگز نباید از بین برود چنانکه امام خمینی (ره) نیز تاکید داشتند که در واقعه کربلا باید هیاهو به راه انداخت و عزاداری کرد تا همگان بپرسند که اینها چرا اینقدر گریه می‌کنند تا ما برای آنها واقعه عاشورا را بازگو کنیم.

ناصری تاکید کرد: مسئله امام حسین (ع) یک واقعه تاریخی است و باید ماندگار بماند و رمز این ماندگاری در مریدان و سینه‌زنان این امام همام است.

وی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) باید همه نوع مرید و سینه‌زن داشته باشد، عنوان کرد: در عین حال باید عمل به فرامین اسلام و تقدس عاشورا را نیز حفظ کرد.

ناصری بیان کرد: عمل برای امام حسین (ع) باید خالصانه باشد و در این راه باید تلاش شود اصولی که امام حسین (ع) برای ما پایه‌گذاری کردند، ثابت بماند.

وی یادآور شد: ما امروز اصل نهضت اسلامی، اصل ولایت، تثبیت ولایت و فرهنگ شهادت و امر به معروف و نهی از منکر را از امام حسین داریم.

ناصری ادامه داد: اصل حرکتی ما که رسیدن به خداست، شجاعت، امر به معروف و نهی از منکر است که در قیام امام حسین (ع) موج می‌زند و هرکس سعی کند این اصول را نگه دارد، اسلام، پیامبر و امام حسین (ع) را زنده نگه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مداحان و هیئت‌های مذهبی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا نقشی اساسی ایفا می‌کنند به همین دلیل مداحان باید در برنامه‌های خود از اشعار پرمحتوا و حاوی نکات اخلاقی و پندآموز استفاده کنند و تنها به بیان اشعار احساسی نپردازند و به سمت تقلید نیز پیش نروند.

امام جمعه یزد همچنین تاکید کرد: مداحان بستر را برای حضور جوانان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی فراهم کنند و به ویژه در مورد نماز توجه ویژه‌ای مبذول بدارند زیرا دشمن به شکل‌های مختلف می‌خواهد جوانان ما را از نماز و اصول اسلام دور کند.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول