اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون آموزش و پرورش تربت‌حیدریه:

توجه به آموزه‌های اسلامی محکم‌ترین ریسمان برای حفظ ملت‌های مسلمان است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه توجه به آموزه‌های ناب اسلامی را مهم‌ترین روش برای جلوگیری از نفوذ استکبار در بین ملت‌های مسلمان و محکم‌ترین ریسمان برای حفظ و حرکت آنها دانست.

توجه به آموزه‌های اسلامی محکم‌ترین ریسمان برای حفظ ملت‌های مسلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، عصر امروز آیین اختتامیه جشنواره قرآن، معارف اسلامی و فرهنگی با حضور مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه، کارشناسان، مدیران و مربیان قرآنی و پرورشی تربت‌حیدریه در محل سالن والفجر این شهرستان برگزار شد.

محمود صلاحی در این مراسم اظهار کرد: باید با اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی به‌ گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که قرآن و معارف وارد اجتماع، جامعه و زندگی انسان‌ها شود تا شاهد به وجود آمدن انسان‌هایی کامل و در پرتو آیه‌های نورانی و احکام الهی باشیم.

وی افزود: قرآن و ائمه اطهار (ع) دو یادگار پیامبر اکرم (ص) است که باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرد و آیه‌ها و احکام الهی را در آیینه کلام معصومین (ع) مشاهده کنیم تا به معانی و مفاهیم اصلی آیه‌های الهی پی‌بریم.

به گفته معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش تربت‌حیدریه توجه به آموزه‌های ناب اسلامی مهم‌ترین روش برای جلوگیری از نفوذ استکبار در بین ملت‌های مسلمان و محکم‌ترین ریسمان برای حفظ و حرکت آنهاست.

صلاحی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه قرآن و عترت در مدارس تربت‌حیدریه شکل گرفته و نکات قوت و ضعف هم شناسایی شده است که در همین راستا تدابیر لازم برای برطرف کردن مسائل و قوت دادن به آنها برنامه‌ریزی شده است.

وی کار قرآنی و فرهنگی را سلاحی برای رویارویی و مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب عنوان کرد و اذعان داشت: پذیرش علم بدون درک مفاهیم قرآن به جایی نمی‌رسد چراکه این برهان قرآن است که بر علم دشمنان جاهل غلبه می‌کند.

صلاحی اظهار کرد: درسال گذشته 82 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه شهرستان به مشهد اعزام شدند که 53 رتبه استانی و چهار رتبه کشوری را کسب کردند.

وی در خاتمه تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف هنرهای دستی، تجسمی و نمایشی در سطح دانش‌آموزان شهرستان برگزار شده است که از این میان 232 دانش‌آموز در رشته‌های مختلف درسطح شهرستان حائز رتبه‌های برتر اول تا سوم شدند و از این تعداد نیز حدود 16 نفر به گروه استانی و کشوری راه پیدا کردند.

انتهای پیام/70005/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول