اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

100 مربی بهداشت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد انجام وظیفه می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور نظارت بر اصل بهداشت مدارس 100 مربی بهداشت در سطح این استان وجود دارد که از این تعداد هر کدام 150 دانش‌آموز را زیر پوشش دارند.

100 مربی بهداشت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد انجام وظیفه می‌کنند

 پرویز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج بهداشت مدارس را از حساسیت‌های مهم در نظام تعلیم و تربیت برشمرد و اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته یک سوم جمعیت کهگیلویه و بویراحمد را دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی تشکیل داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به این‌که دانش‌آموزان در طول روز در حساس‌ترین محیط‌ها فعالیت دارند بنابراین توجه به بهداشت محیط و سلامت غذایی آنها از مهم‌ترین مسائل این نهاد آموزشی به شمار می‌رود.

طاهری بیان داشت: با وجود اعتبارات بهداشتی کم و حداقل سرانه بهداشتی موظفیم که در تمامی زمینه‌ها بهداشت رعایت شود.

این مسئول تربیتی آموزشی تعداد مربیان بهداشت در کهگیلویه و بویراحمد را 100 نفر عنوان کرد و گفت: با تدابیر صورت گرفته به هر 150 دانش‌آموز یک مربی اختصاص داده می‌شود که بر بهداشت فردی و جمعی و بخش‌های مواد غذایی و خوراکی‌های غیرمجاز نظارت دارند.

وی دیگر اهداف و محور مربیان بهداشت را ترویج بهداشت دهان و دندان به صورت روزانه و استفاده از مواد شوینده عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در مدارس استان 600 سرویس بهداشتی مورد نیاز بوده که برخی از آن‌ها در طرح هجرت بازسازی شده و 160 مدرسه دیگر را به سرویس‌های پیش ساخته تجهیز کردیم.

طاهری آسفالته نبودن حیاط برخی مدارس روستایی را از دیگر مشکلات ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به اصل بهداشت در مدارس و رعایت نکات دقیق، حدفاصل آبخوری تا سرویس‌های بهداشتی در مدارس تازه تأسیس و نوساز باید 15 متر بوده که دانش‌آموزان از نظر بهداشتی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/آ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول