اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

میز اولیا در مدارس راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: میز اولیا و مربیان در مدارس راه‌اندازی می‌شود تا در یک تعامل و ارتباط قوی بتوانیم اهداف آموزشی و پرورشی را محقق کنیم.

میز اولیا در مدارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرشته حشمتیان صبح امروز در نشست با انجمن‌های برگزیده اولیا و مربیان در اردبیل اظهار داشت: تجمیع انجمن اولیا و مربیان با معاونت خانواده و توسعه مشارکت‌های مردمی تجربه موفقی است که به پیوند هرچه بیشتر این مجموعه‌ها کمک خواهد کرد.

وی از مدارس غیر انتفاعی به عنوان یک سرمایه ارزشی یاد کرد و افزود: مدارس دولتی و غیر دولتی باید ماهیت تمام عیار ایرانی و اسلامی پیدا کنند تا شاکله تربیت در مدارس ما بر مبنای ولایت‌مداری و ارزش‌مداری صورت بگیرد.

این مسئول بیان داشت: در طراحی جدید سعی می‌کنیم نقش مشارکت‌های مردمی را پر رنگ کنیم و با یک باز تعریف در نقش خانواده‌ها، اولیا و مربیان به تقویت شوراهای دانش‌آموزی و پیوند مدرسه با خانه بیش از گذشته کمک کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش فعالیت 10 هزار مدرسه غیر انتفاعی و حدود 10 هزار آموزشگاه علمی در کشور را یادآور شد و افزود: 683 شورای دانش‌آموزی در کشور فعال است و ما این ظرفیت‌ها را یک فرصت در ارتقای شاخصه‌ها و ارزش‌مداری حرکت‌هایمان می دانیم.

رئیس سازمان توسعه مشارکت‌های مردمی در مدارس غیر دولتی و دولتی آموزش و پرورش عنوان کرد: هم اکنون  100 هزار انجمن اولیا و مربیان فعالیت می‌کنند که در  کنار آن 191 مرکز مشاوره به خانواده‌ها ارائه خدمات می‌کند.

حشمتیان به ماهیت دولتی مراکز پیش‌دبستانی اشاره کرد و ابراز داشت: این مدارس از شکل دولتی خارج شده‌اند و مجوزی برای موسسین ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تغییر و تحول در قانون انجمن اولیا و مربیان در مدارس و جلب مشارکت‌های آنان در حوزه عمرانی، آموزشی و پرورشی خبر داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: ما به هیچ عنوان راضی نیستیم صدها نماینده اولیا و مربیان تنها در کارهای پیش پا افتاده ورود پیدا کنند، بلکه در تلاش هستیم میز اولیا و مربیان را در مدارس و کلاس‌های درسی راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول به کارکرد متنوع انجمن اولیا و مربیان در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: این انجمن‌ها با برون‌رفت از نگاه سخت‌افزاری باید در حوزه مدیریتی نرم‌افزاری ورود عالمانه پیدا کنند و با مسئولیت‌پذیری نقش خود را جدی ایفا کنند.

انتهای پیام/62002/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول