اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واعظ‌ طبسی

گفت‌وگو با غرب موضعی غیرمنطقی است/ انعطاف در برابر غرب مشکلات را حل نمی‌کند

خبرگزاری فارس: تولیت آستان قدس رضوی در رابطه با گفت‌وگو با غرب گفت: این موضعی غیر منطقی است که برخی تصور ‌کنند انعطاف در برابر غرب مشکلات را حل می‌کند و در این راه تنها راه حل مشکلات مقاومت، پایداری، اتحاد و وحدت است.

گفت‌وگو با غرب موضعی غیرمنطقی است/ انعطاف در برابر غرب مشکلات را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله عباس واعظ‌ طبسی ظهر امروز در مراسم اهدای پرچم‌های متبرک به هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: اجتماع امروز ما پر از پیام و معنا است چرا که ما می‌خواهیم پرچم اهل بیت(ع) و آستان مقدس امام رضا(ع) را به عنوان افتخاری بزرگ برافراشته برفرازیم و مراتب اخلاص و ایمان خود به امام حسین(ع) ابراز کنیم که بی‌شک این امر مورد توجه پیشگاه خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: متولیان هیئت‌ها باید سعی کنند با همه شبهات، خرافات و اوهام برخورد کنند به گونه‌ای که در انظار عمومی از اسلام چهره‌ای منطقی به تصویر کشیده شود.

تولیت آستان‌قدس رضوی در ادامه خطاب به هیئت‌های مذهبی در ارتباط با برگزاری مراسم‌های عزاداری‌های ماه محرم گفت: آنچه که باید هیئت‌های مذهبی در برگزاری مراسم‌های عزاداری سید و سالار شهیدان مورد توجه خود قرار دهند این است که سعی کنند عزاداری‌ها طوری برگزار شود که مورد تایید امام حسین(ع) باشد.

واعظ‌طبسی  ادامه داد: در این راستا عزاداری سنتی بهترین عزاداری است و خوب است که با همان کیفیت برگزار شود.

تولیت آستان‌قدس رضوی در ادامه با اشاره به سروده‌ها و اشعار مذهبی خواستار ارائه اشعاری قوی و با محتوی در مراسم‌های عزاداری شد و در ادامه افزود: شعرای باید تلاش کنند تا محتوای قوی و هدف‌دار را در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار دهند به گونه‌ای که در سروده‌ها پیام انقلاب به مردم انتقال داده شود.

وی در بخش دیگری به حضور پیرغلامان و نقش برجسته آنان در عزاداری‌های امام حسین(ع) اشاره کرد و بیان داشت: عنوان پیر غلام برای اهل دل و کسانی که می‌خواهند در مسیر معنویت گام بردارند دارای پیام بسیار عمیقی است و در این راه شما باید بتوانید با برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی نسل جوان را براساس پیام‌های عاشورا تربیت کنید.

واعظ‌طبسی ددر رابطه با قیام امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) چه در مدینه و چه در مکه و یا آن که لحظه آماده حرکت عظیم خود می‌شد با علم و منطق به راه خود ادامه داد چرا که پایان ماجرا را می‌دانست.

تولیت آستان‌قدس رضوی ادامه داد: امام حسین(ع) با علم حقیقت این راه را انتخاب کرد و در این راه و برای انتخاب خود استدلال داشت و در این راه امام حسین(ع) با حرکت خود درس عزت آزادی و پایبندی به آموزه‌های اخلاقی را به ما آموختند.

وی ادامه داد: امروز چشم جوانان دنیا و آزادی طلبان و انسان‌هایی که تحت سلطه نظام‌های بیگانه قرار دارند به نظام ما است و امروز عزت و اقتدار نظام ما در برابر بزرگ‌ترین قدرت‌های بیگانه ناشی از جذابیت فرهنگ، تمدن و عزت ملی ماست.

واعظ‌ طبسی در رابطه با گفت‌وگو با غرب گفت: این موضعی غیر منطقی است که برخی تصور ‌کنند انعطاف در برابر غرب مشکلات را حل می‌کند و در این راه تنها راه حل مشکلات مقاومت، پایداری، اتحاد و وحدت است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه امروز دشمن بیدار است، متذکر شد: دشمن از جنگ نظامی با ما مایوس است و می‌داند که در برابر قدرت نمایی او چه شهامتی را خواهد دید.

این مسئول در پایان اذعان داشت: آنها می‌خواهند چهره اسلام را در انظار عمومی مخدوش کنند و در این رابطه جنگ امروز جنگ فرهنگی است و دشمنان می‌خواهند مکتبی که مناسب با نیازهای امروز نیست را از مکتب اسلام به تصویر بکشند.

انتهای پیام/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول