اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صومعه‌سرا از برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان در این شهرستان در 11 آذر امسال خبر داد.

برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، ولی مهدوی‌نیا عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی هفته بسیج در این شهرستان با تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار کرد: ابا عبدالله‌الحسین (ع) تمام عمر خود را برای اثبات حقانیت دین و فریضه امر به معروف و نهی از منکر  صرف کرد.

*اعزام 760 دانش‌آموز صومعه‌سرایی به راهیان نور

وی با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در سال جاری، تصریح کرد: امسال بالغ بر 760 دانش‌آموز در دو مرحله به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‌اند.

به گفته فرمانده سپاه صومعه‌سرا، بالغ بر 66 میلیون و 800 هزار تومان از محل اعتبارات سپاه قدس گیلان و سپاه این شهرستان برای اعزام کاروان‌های مذکور هزینه شده است.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی علاوه بر بازدید از مناطق جنگی کشور، ارائه تجربه‌های گذشته در راستای چگونگی رویارویی با دشمنان به نسل کنونی است، ابراز کرد: ارتقای فضای فرهنگی و معنوی از دیگر این مزایای سفر راهیان است.

*اجتماع 2 هزار نفری بسیجیان در صومعه‌سرا

مهدوی‌نیا با اشاره به برنامه‌های فرهنگی، نظامی، ورزشی و عملیاتی در صومعه‌سرا به مناسبت هفته بسیج اذعان کرد: دیدار با امام جمعه صومعه‌سرا، دیدار دانش‌آموزان بسیجی با خانواده‌های شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقه «ترویج گفتمان ولایت»، نشست‌های سیاسی فرماندهان و اعضای شورای پایگاه‌ها و نشست سیاسی «تبیین نهضت عاشورا» از جمله برنامه‌های این شهرستان همزمان با هفته بسیج است.

وی از برپایی یادواره شهدای صومعه‌سرا با حضور و سخنرانی هامون محمدی فرمانده سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: این یادواره در نخستین روز از هفته بسیج در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه صومعه‌سرا ادامه داد: گلباران مزار شهدا، برپایی همایش بسیج دانشجویی، نشست توانمندسازی معلمان شهرستان در مقابله با جنگ نرم و حضور یکپارچه بسیجیان عاشورایی در میدان شهر از دیگر برنامه‌های هفته مذکور است.

وی حضور یکپارچه بسیجیان را در ایام محرم و هفته بسیج عنوان کرد و افزود: این اجتماع با حضور بالغ بر 2 هزار نفر از بسیجیان صومعه‌سرایی برگزار می‌شود.

*افزایش گردان‌های بسیجی در صومعه‌سرا

مهدوی‌نیا به وجود 14 گردان در صومعه‌سرا اشاره کرد و یادآور شد: اکنون سپاه  صومعه‌سرا در راستای اجرای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در این شهرستان دارای 10 گردان عاشورا، دو گردان الزهرا و دو گردان واکنش سریع است.

وی اذعان کرد: این گردان‌ها با تشکیل بالغ بر 300 حلقه 22 نفره بحث‌های علمی، معرفتی، بصیرتی و قرآنی، احکام و وصیتنامه‌های شهدا را ترویج می‌دهند تا با نفی اشتباهات گذشته در کمک به معادلات سیاسی کشور  موثر باشند.

فرمانده سپاه صومعه‌سرا با بیان اینکه چهار سال پیش صومعه‌سرا تنها دارای دو گردان عاشورا و یک گردان الزهرا (س) بود، ابراز کرد: افزایش سه گردان به 14 گردان بسیجی یک تحول بزرگ در چند ساله اخیر در صومعه‌سرا بوده است.

*برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان در صومعه‌سرا

مهدوی‌نیا یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها و عملیات‌های آموزشی سپاه پس از اجرای برنامه‌های هفته بسیج را برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان  اعلام کرد و یادآور شد: این رزمایش با حضور و مشارکت گردان‌های واکنش سریع شهرستان‌های صومعه‌سرا، ماسال و فومن برگزار می‌شود.

وی زمان برگزاری رزمایش گردان‌های واکنش سریع غرب گیلان را در تاریخ 11 آذر جاری و در منطقه پادگان نظامی «حسین کوه» صومعه‌سرا عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های اجرایی در رزمایش مذکور متذکر شد: نیروهای واکنش سریع به صورت ویژه عملیات مربوط به واکنش سریع در مواقع حساس را در حضور مسئولان و فرماندهان کشوری به نمایش می‌گذارند.

وی با بیان اینکه نیروهای دو گردان واکنش سریع صومعه‌سرا از دو سال پیش تمام مهارت‌های عملیاتی، تیراندازی و فرهنگی را آموزش دیده‌اند، خاطرنشان کرد: این نیروها جزو افراد کاردان بسیج محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/84003/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول