اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی خبر داد

اجرای طرح ملی خودکفایی گندم در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی طرح ملی خودکفایی گندم را امسال در استان اجرا می‌کند.

اجرای طرح ملی خودکفایی گندم در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدعلی مختاری در نشست مشترک اعضای کارگروه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل اظهار داشت: جهادکشاورزی استان در راستای اجرای این طرح با 45 شرکت، خدمات مشاوره قرارداد منعقده کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی به منظور خودکفایی اجرا می‌شود، افزود: اعتبار طرح ملی خودکفایی گندم حدود 6 میلیارد و 270 میلیون ریال است.

مختاری اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده امسال حدود 350 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی زیر کشت این محصول استراتژیک می‌رود که از این میزان اراضی کشاورزی 250 هزار هکتار در اراضی دیم و 100 هزار هکتار هم در اراضی آبی خواهد بود و تاکنون 75 درصد اراضی آبی و 80 درصد هم از اراضی دیم در استان زیر کشت گندم قرار گرفته است.

سرپرست جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون از 2 هزار و 948  طرح مصوب در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان 628 طرح با پرداخت 220 میلیارد ریال تسهیلات اجرایی شدند.

فرماندار خوی هم در این نشست با تاکید بر توسعه پایدار بخش کشاورزی گفت: با وجود کمبود آب در دشت ممنوعه خوی اما شاهد شرایط خوبی در زمینه دستاوردهای بخش کشاورزی هستیم و امیدواریم روند توسعه پایدار بخش کشاورزی را روشن‌تر و قوی‌تر دنبال کنیم تا بتوانیم با افزایش بهره‌وری واحدهای تولیدی را به رتبه بالاتری ارتقاء دهیم.

غلامحسین عماری با بیان اینکه سیاستگذاری کلان در بخش کشاورزی وظیفه مهم ستاد توسعه کشاورزی است، افزود: باید با پردازش اطلاعات در بخش پایه کشاورزی بتوانیم گزارش عملکرد را با توجه به شرایط خاص سیاست‌های توسعه‌ای پیگیری کنیم و در نهایت با تشکیل این ستاد اقدامی مثبت در راستای کاستن موازی‌کاری‌ها کرده باشیم.

وی یادآور شد: توسعه صنایع دامپروری، صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و گلخانه‌ها به عنوان مهم‌ترین نیاز شهرستان خوی است.

فرماندار خوی تاکید کرد: با توجه به کمبود آب به دنبال آبیاری نوین در کشتزارهای پرمصرف و جایگزینی آن با باغ‌های جدید به عنوان یک استراتژی در شهرستان هستیم.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول