اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت گستردگی جغرافیایی

اعزام مبلغان به سیستان‌وبلوچستان جوابگوی نیاز مردمی نیست

خبرگزاری فارس: کارشناس اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی سیستان وبلوچستان، تعداد روحانیون مبلغ اعزامی به این استان جوابگوی نیاز مردمی نیست.

اعزام مبلغان به سیستان‌وبلوچستان جوابگوی نیاز مردمی نیست

حجت‌الاسلام رجبعلی آدینه‌پورباقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در زمینه تعداد اعزام مبلغان به استان اظهار داشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی استان و نیز کمبود روحانی و خانه عالم در جوار مساجد، کاهش اعتبارات فرهنگی و محرومیت منطقه‌ای این استان نیازمند افزایش تعداد مبلغان روحانی به مناطق مختلف است.

وی افزود: استان سیستان‌وبلوچستان با هزار و 300 مسجد اهل تشیع در کنار تکایا، تعداد روحانیون مبلغ جوابگوی نیاز مردمی نیست.

کارشناس اعزام مبلغ تبلیغات اسلامی سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: امسال نیز در ایام محرم، روحانیونی از حوزه‌های علمیه استان‌هایی از قبیل قم، مشهد، اصفهان به روستاها و مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند تا به نیازهای مردم در زمینه معارف و علوم دینی پاسخگو باشند.

آدینه‌پورباقری تصریح کرد: 300 مبلغ غیر بومی و 270 مبلغ بومی هستند به مدت 12 روز در زمینه برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و تبیین فلسفه قیام امام حسین (ع) و ترویج تلاوت قرآن و احکام الهی و تبیین مباحث امر به معروف و نهی از منکر و سبک زندگی و نظارت بر اطعام و نذورات مردم فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: در مجموع تعداد مبلغان اعزامی به شهرها و روستاهای مختلف استان، 570 نفر بوده که 530 نفر مبلغ روحانی مرد و 40 نفر مبلغ روحانی زن هستند.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول