اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی خبر داد

اعزام 300 مبلغ دینی به آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: 300 مبلغ دینی در آستانه ماه محرم به مناطق شهری و روستایی آذربایجان‌غربی اعزام می‌شود.

اعزام 300 مبلغ دینی به آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام حمید ارشاد عصر امروز در همایش طلاب و مبلغان دینی هجرت شمال آذربایجان‌غربی در سلماس اظهار داشت: از این تعداد روحانی 200 نفر از حوزه علمیه قم بوده و مابقی از مبلغان هجرت بلندمدت سطح استان هستند.

وی افزود: پیش‌بینی شده است به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی مردم، در دهه اول ماه محرم در 10 نقطه شهر ارومیه چادرهایی از سوی این حوزه ایجاد شود.

به گفته ارشاد در همین مدت جمعی از اساتید بزرگ اخلاق حوزه علمیه قم مهمان برخی از حوزه‌های علمیه استان خواهند بود.

وی با بیان اینکه عزاداری محرم از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی و از سنت‌های پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است، گفت: ایام محرم و صفر بهترین زمان برای شناخت عمیق سیدالشهدا (ع) و قیام خونین عاشوراست.

معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید از هرگونه بدعت و اشعار نامناسب و موسیقی حرام در آیین‌های عزاداری ماه محرم جلوگیری کرد، گفت: باید سعی شود که از عزاداری‌ها برای ترویج دین الهی استفاده کرد و در این ارتباط هیئت‌های مذهبی بهترین مبلغان ترویج دین خدا هستند.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با بیان اینکه حفاظت و صیانت از دین و ترویج فرهنگ اسلامی با تلاش و دلسوزی و ولایت‌مداری از رسالت‌های روحانیان است، گفت: تبلیغات دینی، رسالت روحانیان است که ضروری است روحانیان در این زمینه مطالعه و آگاهی کافی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی افزود: اگر تبلیغات و عبادات مناسب از سوی مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه صورت گرفته باشد در آن صورت توانسته‌ایم به منویات مقام معظم رهبری عمل کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت امروز روحانیان با توجه به هجمه‌های نرم دشمنان علیه کشور بسیار حساس‌تر و سنگین‌تر از گذشته است، افزود: روشنگری مردم و ارتقای سطح بصیرت جوانان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیون در زمان کنونی است.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول