اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تاکید کرد

بهره‌مندی مبلغان دینی از ابرازهای نوین تبلیغ

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: روحانیان مبلغ و اعزامی بهره‌مندی از ابرازهای نوین تبلیغ را مورد غفلت قرار ندهند.

بهره‌مندی مبلغان دینی از ابرازهای نوین تبلیغ

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام محمد ارشاد در گردهمایی ائمه جمعه، طلاب، اساتید، مبلغان و روحانیان طرح هجرت جنوب استان اظهار داشت: روحانیان مبلغ و اعزامی در ماه محرم باید آراستگی و جذابیت ظاهری داشته باشند و بهره‌مندی از ابرازهای نوین تبلیغ نیز مورد غفلت واقع نشود.

وی افزود: نرمش در برابر مخاطب، مثبت‌گرایی، مخاطب‌سنجی و هدفمند بودن تبلیغ از جمله شرایط برای تأثیرگذاری فعالیت مبلغان دین است.

ارشاد تاکید کرد: مبلغان باید لطافت، ظرافت و معنویت تبلیغ در دهه محرم را با بحث‌های سیاسی و انتخاباتی تحت الشعاع قرار ندهند.

وی تصریح کرد: روح واقعی و معجون دین باید در این ماه ارزشمند برای جامعه اسلامی به خوبی تبیین شود.

ارشاد تصریح کرد: با توجه به اینکه زندگی، سبک و سیره امام حسین(ع) کاملا در خدمت رسالت و دین قرار گرفته باید این سبک زندگی توسط مبلغان تبلیغ و ترویج شود.

معاون تبلیغ و تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌غربی عالمان و مبلغان دینی را مرزبانان اسلام دانست که همواره برای نشر اسلام و ترویج آن در جامعه حضور فعال و چشمگیر داشته‌اند و با وجود بدخواهان اسلام فداکارانه در عرصه‌های مختلف حضور داشته‌اند.

امام جمعه نقده نیز در این گردهمایی گفت: انس با مردم، اخلاق حسنه و اخلاص شرایط لازم برای تبلیغ دین هستند.

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد با بیان اینکه روحانیان وارثان رسالت انبیای الهی هستند، اظهار داشت: تبلیغ دین باید با روش‌های قرآنی و مورد تأیید ائمه هدی باشد.

وی با بیان اینکه روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تاثیر‌گذاری مناسبی در مخاطب داشته باشد.

حیدری‌زاد افزود: اعتماد مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی روحانیت است از این رو نباید با برخی اهمال‌کاری‌ها و بی‌توجهی به شأن و جایگاه روحانیت این سرمایه ارزشمند را از دست داد.

انتهای پیام/61008 /ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول