اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت آغاز ماه محرم

350 مبلغ به مناطق شهری و روستایی ملایر اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: به مناسبت آغاز ماه محرم و سوگواری اباعبدالله(ع) 350 مبلغ به مناطق شهری و روستایی ملایر اعزام می‌شوند.

350 مبلغ به مناطق شهری و روستایی ملایر اعزام می‌شوند

حجت‌الاسلام داود عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: باید تلاش شود تا در این ماه با برنامه‌های ویژه‌ای که برگزار می‌شود هدف قیام کربلا و مکتب امام حسین(ع) برای مردم به درستی تبیین شود.

وی به برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان اشاره کرد و گفت: همه ساله همزمان با ماه محرم و صفر برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف و هیئت مذهبی و اقشار مختلف برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر اظهار داشت: در آستانه محرم همه هیئت‌های مذهبی ساماندهی شده و تذکرات لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در هیئت بیان می‌شود که این نشست‌ها در راستای بهتر برگزار شدن مراسم و جلوگیری از تحریفات و خرافه‌پرستی و آسیب‌ها برگزار می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی در ایام محرم را ضرورت اعزام مبلغ در شهرستان عنوان کرد افزود: اداره تبلیغات اسلامی، همه ساله با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، حوزه علمیه و دفتر امام جمعه به این مهم اقدام می‌ورزد.

حجت‌الاسلام عباسی تصریح کرد: امسال نیز در سطح شهرستان 350 مبلغ به مناطق مختلف شهری و روستایی ملایر در دهه اول محرم و در برخی مناطق تا پایان محرم اعزام می‌شوند.

وی افزود: اعزام مبلغان یک روز قبل از ماه محرم شروع می‌شود و مبلغان به منظور اقامه نماز و سخنرانی در خصوص مکتب توحیدی امام حسین(ع) در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها فعالیت دارند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر عنوان کرد: هدف امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و ما نیز باید با تأسی به ایشان در ترویج این مهم در جامعه گام برداریم که محرم فرصت مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام عباسی با تأکید بر لزوم ارتقای آگاهی مذهبی مردم گفت: مداحان و سخنرانان باید در راستای ارتقای آگاهی مذهبی مردم نقش مهمی را ایفا کنند و در خصوص سنت‌های غلط و خرافه‌پرستی که باعث آسیب به این مکتب والا می‌شود مردم را آگاه سازند.

انتهای پیام/89013/صا/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول