اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/خراسان جنوبی نگین کویر ایران/

حلاج: بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی 40 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: بازدید از موزه‌های استان در هفته گذشته 40 درصد نسبت به مدت مشابه نوروز 90 افزایش یافت.

حلاج: بازدید از موزه‌های خراسان جنوبی 40 درصد افزایش یافت

حمید حلاج‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند در حاشیه بازدید از موزه‌های استان اظهار داشت: خراسان جنوبی 12 موزه دارد که هفته گذشته بیش از 6 هزار نفر از آنها بازدید کردند که این آمار افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در معرفی موزه علوم و تاریخی طبیعی بیرجند تصریح کرد: موزه علوم و تاریخ طبیعی با هدف آشنایی پژوهشگران و محققان با گونه‌های جانوری در سه بخش اصلی پرندگان، پستانداران و فسیل تشکیل شده است.

حلاج‌مقدم ادامه داد: در این بخش‌ها پرندگانی همچون دال، بحری، لیل، کبک و تیهو و حیواناتی از قبیل گربه، روباه، قوچ و فسیل‌هایی از منحصر به فردترین فسیل‌های موجود در دنیا به نمایش گذاشته شده است.

معاون حفظ و احیای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به موزه وقف میراث جاودان گفت: موزه وقف با عنوان میراث جاودان در بنای تاریخی مدرسه شوکتیه بیرجند از دیگر موزه‌های استان خراسان جنوبی است.

حلاج‌مقدم اضافه کرد: سنت حسنه وقف در دوران قاجار بیش از پیش در میان مردم عادی، متمولین، رجال و امرای شهرستان بیرجند رواج داشته به طوری که برخی افراد بخش اعظمی از ثروت، املاک و اموال خویش را وقف کرده‌اند.

وی در معرفی موزه میراث پهلوانی بیرجند یادآور شد: موزه میراث پهلوانی بیرجند که در خیابان مطهری سه داخل زورخانه‌ قدیمی امیرعرب قرار گرفته است با هدف آشنایی عموم با ورزش باستانی و آداب و سنن مربوط به این رشته دیرپا و مردمی دایر شده است.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول