اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر آموزش و پرورش:

رسالت انجمن اولیا و مربیان حمایت و نظارت است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور رسالت انجمن اولیا و مربیان را خطیر عنوان کرد و گفت: شورای انجمن اولیا و مربیان باید نقش‌های حمایتی و نظارتی را با هم در پیش بگیرند.

رسالت انجمن اولیا و مربیان حمایت و نظارت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرشته حشمتیان ظهر امروز در گردهمایی انجمن اولیا و مربیان استان کردستان اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان باید در نظام آموزش و پرورش ما تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر باشند و با آسیب‌شناسی، مسائل و مشکلات را در سطح مدارس برطرف کنند.

وی افزود: اگر تناقضی در عمل و گفتار اولیا و مربیان مدارس باشد نتیجه معکوس به همراه دارد و به هدف مورد نظر دست نخواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه رشد و تعالی و ارتقای دانش‌آموزان را فراهم کنیم و با تشکیل اتاق‌های فکر و گروه‌های تخصصی آموزش، راهنمایی و مشاوره را در پیش بگیریم.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور با اشاره به اینکه هم‌اکنون 90 هزار انجمن اولیا و مربیان در مدارس سراسر کشور فعال است، یادآور شد: 800 هزار نفر عضو این انجمن‌ها هستند.

حشمتیان بهترین ثروت و سرمایه خانواده و جامعه را فرزندان صالح و سالم برشمرد و گفت: باید با تمام توان و با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود برای توانمندسازی این سرمایه‌های با ارزش تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: انجمن اولیا و مربیان با اتحاد و همدلی می‌تواند در راستای توانمند کردن این سرمایه‌های گران‌بها تلاش کند و قدم موثری در این راستا بردارد.

به گفته وی، در سند تنظیم شده آموزش و پرورش آمده که ارتقای نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خانواده در رشد و تعالی جامعه است و خانواده و مدرسه باید با هم برای تربیت موفق فرزندان تلاش کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور اضافه کرد: جسم و روح ما نیاز به مراقبت دارد و تحکیم بنیان خانواده و تعالی و رشد اجتماع می‌تواند در مراقبت از جسم و روح انسان اثرگذار باشد.

حشمتیان گفت: امروز خانواده نیازمند آموزش و مشاوره‌های چهره به چهره است و باید آموزش خانواده را از حالت سنتی خارج کرد.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 190 مرکز راهنمایی و مشاوره در سراسر کشور فعالیت دارند، گفت: این مراکز به راحتی می‌توانند برای آموزش خانواده‌ها و ارائه مشاوره موثر فعالیت‌های خوبی انجام دهند.

وی با تاکید بر تقویت ارتباطات و داشتن همدلی بیان کرد: امروز باید ابزار جهت‌دهی داشته باشیم تا دشمنان نتوانند برای فرزندان ما برنامه‌ریزی کنند و به آنها جهت دهند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی کشور در پایان همراهی قلب، قدم و قلم را نیازی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: قدم برداشتن در راه خدا و قلم زدن برای نقد و آسیب‌شناسی و بیان نظرات می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و پیشرفت‌ها باشد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول