اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بندرعباس:

غیرعقلانی کردن واقعه عاشورا خیانت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس گفت: تغییر چهره حماسه‏آفرینان کربلا و غیرعقلانی کردن این واقعه، بزرگ‏ترین خیانتی است که می‏تواند توسط مبلغان و مداحان انجام شود.

غیرعقلانی کردن واقعه عاشورا خیانت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، آیت‏الله غلام‏علی نعیم‏آبادی در همایش بزرگ مسئولان هیئات مذهبی شهرستان شاهرود در مسجد غربای این شهر افزود: کسانی که می‏خواهند در جمع عزاداران مداحی کنند، باید کتاب‏های صحیح مقتل را بخوانند و مجهز و مسلط که شدند، سپس ندای «یا حسین، یا حسین(ع)» سر دهند.

وی تاریخ اسلام را شامل سه دوره دانست و افزود: نخستین مرحله، دوره‏ای است که اسلام روز به روز پیشرفت داشت، کشورها را فتح می‏کرد و انسان‏ها از قرآن و اسلام استقبال می‏کردند؛ هر چند اسلام، آن اسلام اصیل ولایی نبود.

امام جمعه بندرعباس مرحله دوم را دوره‏ای دانست که برخی از اسلام روی گردانده و به سمت و سوی دیگری رفتند.

نعیم‏آبادی تصریح کرد: در این دوره، اقبال مردم به اسلام کم شد و در ترکیه خیلی اثر گذاشت؛ البته در ایران به دلیل وجود حوزه‏های علمیه نتوانست خوب کار کند، اما بالأخره موفق بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بعد از یک دوره طولانی که فرزندان ایران رفتند و غرب و شرق را دیدند و متوجه شدند همه چیز در غرب چیز دیگری است، مرحله سوم آغاز شد.

نعیم‏آبادی مرحله سوم را بیداری اسلامی معرفی کرد و گفت: این بازگشت، یک بازگشت آگاهانه است که بی‏تردید حرف نخست آن را امام زد و گفت که «لا شرقیه و لا غربیه» و این سخن درست زمانی که همه می‏گفتند «اما شرقیه و اما غربیه» مطرح شد.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: این‏گونه بود که اسلام باعث ایجاد حرکت اسلامی شد و امروز بهار اسلامی اتفاق افتاده و گروهی که از دامن اسلام جدا شده بودند، دوباره برگشتند.

وی یادآور شد: ما باید سیاستی که غرب و استکبار دنبال می‏کنند، را بشناسیم و بدانیم چه کسانی با چه کارهایی خواسته و ناخواسته آن سیاست‏های غلط را تائید می‏کنند و باعث نشر و گسترش آن در جامعه می‏شوند.

انتهای پیام/74005/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول