اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس:

واحدهای صنعتی نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار سلماس گفت: واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال این واحدها نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصاد منطقه و کشور دارند.

واحدهای صنعتی نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی دارند

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه  با اشاره به مشکلات صنعتگران، اظهار داشت: کمبود نقدینگی، بدهی‌های معوق به بانک‌های عامل و درخواست وام از ستاد تسهیل سازمان از مشکلات واحدهای تولیدی سلماس است.

فرماندار سلماس با بیان اینکه واحدهای صنعتی نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصاد منطقه دارند، افزود: 132 فقره پروانه بهره‌برداری از واحدهای صنعتی در سلماس صادر شده است که میزان سرمایه هزینه شده در این زمینه 874 میلیارد ریال است.

نظری، اشتغال جوانان بومی منطقه در بخش صنعت را از ثمرات توسعه صنعت در سلماس عنوان کرد و گفت: 2 هزار و 463 نفر در این بخش مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه واردات کالاهای بدون کیفیت خارجی موجب عقب ماندگی صنعت شهرستان سلماس می‌شود، تصریح کرد: به منظور رونق صنعت و اقتصاد منطقه استفاده از کالاها و صنایع تولید داخل به نفع مردم منطقه و کشور است.

نظری حمایت از واحدهای بحرانی و در حال رکود را از اولویت‌های کاری مسئولان عنوان کرد و گفت: مکاتبه و ارسال لیست واحدهای بحرانی به کارگروه اشتغال، هماهنگی جهت حضور مدیر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور، معرفی جهت بهره‌مندی از تسهیلات صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری و... از حمایت‌های انجام شده از واحدهای بحران‌زده سلماس است.

وی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در حوزه صنعت را مهم برشمرد و گفت: تامین اعتبارات لازم واحدهای صنعتی در

کارگروه‌های مختلف استانی، اعمال معافیت های گمرکی، برگزاری نمایشگاه‌های متعدد داخلی و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی از کارهای انجام‌یافته در راستای جذب سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول