اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه درودگران قم:

چوب قم قابل رقابت با ایتالیاست/همایش صنعت چوب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه درودگران قم از برگزاری همایش معرفی صنعت چوب قم خبر داد و گفت: صنعت چوب استان توانایی رقابت با صنعت چوب ایتالیا را دارد.

چوب قم قابل رقابت با ایتالیاست/همایش صنعت چوب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی صفایی عصر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از مسئولان شهرداری منطقه پنج به دلیل حرکت‌های مناسبی که در زمینه بهبود وضعیت این صنف انجام داده‌اند اظهار کرد: صنف درودگران بزرگترین صنف تولیدی استان قم است که در طول زمان با مشکلات متعددی همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برطرف شدن مشکلات این صنف تا حد زیادی به انتشار این مشکلات در رسانه‌های جمعی بستگی دارد گفت: متأسفانه به هر دلیل تاکنون حق مطلب در ارتباط با توانمندی واحدهای تولیدی این صنف ادا نشده و این فعالیت‌ها و توانمندی‌ها مغفول مانده است.

رئیس اتحادیه درودگران قم اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که صنف درودگران با آن مواجه است در شرایط فعلی تهیه مواد اولیه است، مواد اولیه‌ای که ما الان بخواهیم از خارج کشور تهیه کنیم با قیمت‌های بسیار بالا برای ما تمام می‌شود که نتیجه آن افزایش قیمت تولیدات چوبی خواهد بود.

صفایی ادامه داد: در صورتی که مسئولان بتوانند در این زمینه راهکاری ارائه داده و توجه ویژه‌ای به بحث تولید مواد اولیه داشته باشند بسیاری از مشکلات اصناف از جمله صنف درودگران برطرف خواهد شد.

رئیس اتحادیه درودگران قم یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه برطرف کردن مشکلات صنف درودگران انجام شده را احداث شهرک چوب دانست و گفت: از روز 27 آبان زمین‌های شهرک صنعتی چوب آماده واگذاری به درودگران و واحدهای صنف درودگران است.

صفایی محل قرارگیری این شهرک را ابتدای جاده قم - گرمسار دانست و گفت: برای ساخت این شهرک ما موارد مشابه زیادی را در سراسر کشور مورد بررسی قرار داده و سعی کردیم این شهرک را با بهترین وضعیت ممکن طراحی و اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه تنها واحدهای دارای پروانه کسب می‌توانند اقدام به تحویل زمین و واحد ساخته شده کنند بیان کرد: مشکلی که ما در این زمینه با آن مواجه هستیم بحث انتقال واحدهای بدون پروانه کسب به شهرک صنعتی چوب است.

رئیس اتحادیه درودگران با بیان اینکه نیمی از واحدهای درودگری و صنعت چوب بدون پروانه کسب هستند گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک زمینه انتقال این واحدها به شهرک نیز فراهم شده و مشکلی که در این زمینه ما با آن مواجه هستیم برطرف شود.

صفایی در ارتباط با برگزاری نخستین همایش صنعت چوب استان قم گفت: همایش صنعت چوب استان که برای نخستین بار برگزار می‌شود پاسخ به دغدغه‌ای است که ما در چهار سال اخیر برای معرفی این صنف در سراسر کشور داشتیم.

وی توانایی صنعت چوب استان را بسیار بالا دانست و گفت: ما معتقدیم صنعت چوب استان نه تنها توانایی مقابله با صنعت چوب کشور را دارد بلکه می‌تواند با صنعت چوب ایتالیا به عنوان بهترین صنعت چوب جهان رقابت کند.

رئیس اتحادیه درودگران ادامه داد: از مهمترین اهدافی که ما در برگزاری این همایش دنبال می‌کنیم معرفی همین توانمندی به کل کشور است.

صفایی افزود: صنف درودگری با توجه به توانایی‌های هنری که در زمینه تولیدات چوبی با استفاده از ابزار هنری بسیار زیبا دارد برای موفقیت نیاز به نگاه هنری دارد.

رئیس اتحادیه درودگران با انتقاد از فعالیت‌های پراکنده‌ای که در ارتباط با صنعت چوب برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتظار داریم اگر محصولی عرضه می‌شود با نظارت این اتحادیه انجام شود تا جلوی مشکلات احتمالی که در زمینه ارائه محصول و خدمات پس از فروش انجام می‌شود، گرفته شود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول