اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتحادیه درودگران قم مطرح کرد

آغاز واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی چوب از 27 آبان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره اتحادیه درودگران قم از آغاز واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چوب از 27 آبان ماه خبر داد.

آغاز واگذاری زمین‌های شهرک صنعتی چوب از 27 آبان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد حسینی‌یاور عصر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت شهرک صنعت چوب استان بیان کرد: این شهرک کار امروز و دیروز نیست، هیئت مدیره‌های قبلی در صدد اجرای این طرح بودند که به هر دلیل امکان چنین کاری میسر نبود.

وی ادامه داد: متاسفانه برخلاف سایر شهرها که کار ساخت شهرک‌های صنعتی به سرعت انجام می‌گرفت در قم کارها به سختی‌ انجام شد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه درودگران قم افزود: در حال حاضر اصلی‌ترین بحث در ارتباط با واگذاری زمین و واحد در این شهرک است که از 27 آبان آغاز خواهد شد.

وی در ارتباط با فعالیت تعاونی اتحادیه درودگران گفت: اساس کار تعاونی تهیه و توزیع اقلام درودگری برای اعضای این اتحادیه با قیمت مناسب و جنس مرغوب است.

محمد حسینی‌یاور در ادامه با اشاره به صحبت‌های مسئولان استان در ارتباط با ضرورت تحول اساسی در قم گفت: جای خوشحالی و امید است که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که قم می‌تواند گام‌های بلندی برای آبادانی و موفقیت خود بردارد.

وی ادامه داد: در این راستا اتحادیه درودگران آمادگی خود را برای کمک به مسئولان برای موفقیت شهر قم اعلام می‌کند.

رئیس هیئت مدیره درودگران قم گفت: از جمله مهمترین نیازهایی که الان اتحادیه درودگران قم با آن مواجه است بحث ارتقای کیفی فعالیت‌ها و تبدیل تمام واحدها به واحدهای پیشرفته تکنولوژیک است.

حسینی‌یاور افزود: البته این موضوع به تنهایی نمی‌تواند مشکلاتی که اتحادیه درودگران قم به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین اتحادیه قم در سال‌های طولانی با آن مواجه شده را برطرف کند، الان این اتحادیه نیاز به معرفی به بازار چوب سراسر کشور دارد.

وی اذعان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در این زمینه در حال انجام است برگزاری نخستین همایش صنعت چوب استان است و این همایش می‌تواند آغازی برای معرفی خدمات و توانمندی‌های درودگران قم به سراسر کشور باشد.

رئیس هیئت مدیره درودگران قم بیان کرد: این موضوع که فعالیت‌های استان قم به عنوان یکی از بهترین صنایع چوب در کشور شناخته شده نبود دلیل بر کیفیت پایین محصولات چوبی استان قم نیست.

حسینی‌یاور گفت: مشکلی که در گذشته درودگران قم با آن مواجه بودند نپرداختن صحیح مسئولین به این صنعت بود و این موضوع موجب شده بود که فعالیت ساخت در قم انجام شود اما ارزش افزوده کار مخصوص بازار تهران باشد.

وی تصریح کرد: علت این امر هم این بود که درودگران برای تامین مخارج کارگاه خود مجبور به عرضه محصولات خود به صورت خام به بازار تهران می‌شدند و این اقدام موجب می‌شد تا سود صنایع چوب قم به حداقل ممکن برسد.

رئیس هیئت مدیره درودگران قم این وضعیت را مهمترین عامل در زمینه عدم معرفی صنعت چوب استان به سراسر کشور دانست و گفت: هنوز هم این موضوع به صورت کامل برطرف نشده و ما باید تمام توان خود را برای تقویت صنایع چوب استان به کار ببندیم.

حسینی‌یاور یکی دیگر از مشکلات این اتحادیه را در زمینه کابینت دانست و گفت: مشکلی که ما در این زمینه داریم بحث شفاف‌سازی فعالیت‌ها است و بهترین کاری که در این زمینه می‌توان انجام داد مشخص کردن حد میان فعالیت‌های کابینت ام‌ دی‌ اف و فلزی است.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول