اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

اقتصاد رقابتی در صنعت ایران شکل بگیرد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: اقتصاد رقابتی و نیاز به نوآوری و خلاقیت در صنعت ایران باید شکل بگیرد.

اقتصاد رقابتی در صنعت ایران شکل بگیرد

بابک نجارارابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به برگزاری موفق کنگره برق در مشهد اظهار کرد: کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در زمینه به اشتراک‌گذاری یافته‌های دانشمندان و محققان در بخش‌های مختلف علمی موفق بوده و به اهداف علمی خود رسیده است.

وی با تاکید بر نقش دانشکده خیام در کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات، بیان کرد: برگزاری کنگره علمی مهندسی در یک موسسه غیرانتفاعی برای نخستین‌بار در کشور رخ داده است و یکی از شاخصه‌های بخش خصوصی‌سازی در کشور به شمار می‌آید.

نجارارابی با تاکید بر احداث دانشگاه‌های خصوصی سطح بالا در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از دانشگاه‌های غیرانتفاعی سطح بالاتر از دانشگاه‌های دولتی می‌تواند در راستای ارتقای خصوصی‌سازی کشور مفید باشد.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران با تاکید بر حرکت مثبت دانشگاه خیام در برگزاری کنگره مهندسی برق، تصریح کرد: بخش مهمی از کار پژوهشی در ارتباط و تضارب آرا بین محققان و اساتید شکل می‌گیرد و ارتباط محققان و اساتید با یکدیگر از طریق ارائه مقالات و سخنرانی‌های کلیدی سبب به وجود‌آمدن راه‌حل‌های جدید و مبتکرانه می‌شود.

نجار‌ارابی با تاکید بر اهمیت مباحثه فکری در برگزاری کنگره‌های علمی، خاطرنشان کرد: بسیاری از تفکرات مطلوبی که در دانشمندان و محققان رخ می‌دهد و منجر به یافته‌های اساسی در رفع مشکلات اقتصادی و علمی یک جامعه می‌شود در محیط‌‌های علمی و به ‌صورت کاملا اتفاقی است.

وی اذعان کرد: در چنین کنگره‌های علمی که صنعتگران و دستگاه‌های اجرایی در کنار دانشگاهیان و محققان قرار می‌گیرند نیازهای بخش‌های دولتی و ارگان‌های وابسته به آن را زیرپوشش قرار می‌دهند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: هم‌پوشانی سه حوزه مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات سبب هم‌افزایی در سیستم‌های مدیریتی و علمی کشور می‌شود و می‌توان در این راستا با پیدایش علوم جدیدی به برخی مشکلات این سه حوزه جامع عمل پوشاند.

نجار‌ ارابی اظهار کرد: دانشجویان مهندسی برق نگاه سیستمی و تحلیلی به موضوعات دارند و دانشجویان رشته کامپیوتر نگرش الگوریتمی که می‌توان با در کنار هم قرار دادن این دو رشته هر دو نگرش را در برخورد با موضوعات داشت و بسیار قوی‌تر در برخورد با مسائل قرار گرفت.

وی با اشاره به ارتباط ضعیف صنعت و دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به توانایی بالای دانشگاهیان در عرصه‌های پژوهش و تحقیقات علمی در کشور و سیستم‌های پراهمیت در دانشگاه‌ها، تحقیقات دانشگاهی در اقتصاد کشور جایگاهی ندارد و صنعتگران از آنها استفاده‌‌هایی نمی‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران افزود: تحقیقات صنعتی و علمی در کشورهای دیگر به سبب خلق نوآوری و خلاقیت در محصولات جایگاه والایی دارد و رشد و بقای صنعتگران به خلاقیت و نوآوری بستگی دارد.

نجارارابی عنوان کرد: در ایران با توجه به ساختار اقتصادی صنعتگران احساس نیاز به نوآوری و خلاقیت نمی‌کنند و اغلب محصولات قدیمی خود را در بازار به فروش می‌رسانند.

وی ادامه داد: تا زمانی که صنعت کشور احساس نیاز به تحقیق و نوآوری پیدا نکند و اقتصاد کشور فرم اقتصاد رقابتی را نیابد نمی‌توان ارتباط صنعت و دانشگاه را ارتقا بخشید.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول