اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد رشت خبر داد:

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی (ع) در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا ثقتی در جلسه ارشاد این شهرستان با اشاره به اینکه این همایش همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، اظهار داشت: همایش شیرخوارگان حسینی (ع) با یاد و نام حضرت علی اصغر (ع) هر ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه محرم ماه رشادت، ایثار، شهادت و فداکاری است که تمام خوبی‌ها در آن دیده می‌شود، اضافه کرد: تمام اقتدار و عظمت جهان اسلام توسط ماه محرم و نام سید‌الشهدا(ع) به دست آمده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با اشاره به اینکه دوستداران امام حسین(ع) باید بدانند که او برای زنده نگه داشتن نماز و عدالت به شهادت رسید، تصریح کرد: عزاداری در ماه محرم باید در مساجد صورت گیرد.
ثقتی درباره برگزاری نمایشگاه خیمه که با همکاری سازمان تبلیغات گیلان و سازمان‌ها، موسسات و خادمان مساجد استان در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت برپا شده است، افزود: پرچم‌های عاشورایی، بیرق‌ها، کتاب، سی‌دی، مدایح و ... در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
به گفته وی، همایش شیرخوارگان برای ششمین سال متوالی توسط هیئت روضات‌الحسین (ع) برگزار می‌شود..
مسئول هیئت روضات‌الحسین (ع) ابراز داشت: همایش مذکور در مسجد امام رضا (ع) گلسار رشت و از ساعت 9.5 روز جمعه 11 آذر اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقه نقاشی ویژه نونهالان حسینی(ع) از برنامه‌های جانبی این همایش است، بیان داشت: اهدای کتاب، پرچم و لباس همایش به صورت رایگان به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.
ثقتی با تاکید به اجرای برنامه‌های هیئت روضات‌الحسین (ع) به مناسبت ماه محرم، خاطرنشان کرد: اجرای «بوی حسینی (ع)»، مراسم نمادین ظهر عاشورا، اجرای تعزیه، برگزاری نمایشگاه کتاب و ایستگاه فرهنگ از ویژه‌ برنامه‌های هیئت روضات‌الحسین (ع) شهر رشت است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول