اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

پیرغلامان نسل جوان را با قیام عاشورا آشنا کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر پیرغلامان را ارادتمندان به امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) برشمرد و گفت: پیرغلامان باید نسل جوان را بیشتر با سیدالشهدا (ع) آشنا کنند.

پیرغلامان نسل جوان را با قیام عاشورا آشنا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان عصر امروز در همایش پیرغلامان در ملایر با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری‌های امام حسین (ع) اظهار داشت: امروز هرچه از اسلام باقیمانده است به برکت خون پاک امام حسین (ع) و یاران وفادارش است چراکه با قیام خود سبب استواری پایه‌های دین اسلام شد.

وی با اشاره به وقایع دهه آخر ذی‌الحجه در اسلام عنوان داشت: دین اسلام بر پایه عدل و نظم الهی استوار است و پیامبر گرامی ما برای برقراری عدالت از سوی خدا برگزیده شد اما عده‌ای با عدالت مشکل داشته و با سلطه و ظلم می‌خواستند بر مردم حکومت کنند که این ظلم و ستم از زمان پیامبر بوده و امروز نیز ادامه دارد تا با ظهور امام عصر به پایان برسد.

امام جمعه موقت ملایر ادامه داد: در زمان امام حسین (ع) نیز عده‌ای نتوانستند عدالت را تحمل کنند و در نتیجه به جنگ با ایشان و یاران وفادارش رفتند و حادثه عاشورا را ایجاد کردند.

وی بیداری اسلامی امروز دنیا را نیز برگرفته از مکتب عدالت‌خواهی و امام حسین (ع) برشمرد و گفت: دنیای استکبار به دلیل ترس از اسلام برای منحرف کردن این قیام‌ها و حرکت‌های مردمی تلاش می‌کند هرچند در این راستا ناموفق است چرا که هر کس در مقابل دین خدا بایستد نابود می‌شود.

فاضلیان افزود: امروز فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) در همه دنیا اشاعه یافته و پیرغلامان در کشورهای مختلف اسلامی به ویژه کشورمان نقش بزرگی در ترویج این مکتب دارند.

وی پیرغلامان را ارادتمندان به امام حسین (ع) و اهل بیت برشمرد و افزود: پیرغلامان باید نسل جوان را بیشتر با سیدالشهدا (ع) آشنا کنند.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر نیز به اهمیت تلاوت قرآن و ذکر مصیبت ائمه اشاره کرد و گفت: انگیزه‌های قیام عاشورا باید برای مردم بازگو شود و در این راستا روحانیون با سخنرانی‌ها و مداحان و پیرغلامان نیز با ذکر مصیبت ائمه در این زمینه نقش بسزایی دارند.

حجت‌الاسلام داوود عباسی به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و گفت: ما هرچه داریم از محرم و عزاداری امام حسین (ع) است و این ایام بهترین فرصت برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و در این راستا باید عزاداری‌ها مورد پسند ائمه و در خور شأن آنها باشد.

وی در تأکید به هیئت‌های عزاداری گفت: از خرافه‌پرستی و حرکات ضد اسلامی در عزاداری‌ها پرهیز شود و از آنچه با اسلام و روش ائمه منافات دارد دوری گزینید.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: این همایش برای پنجمین سال است که در ملایر برگزار می‌شود و هدف از آن آشنایی بیشتر مردم با مکتب عاشورا و اهداف امام حسین (ع) و ایجاد انگیزه‌های مذهبی در بین جامعه است.

رضا زنگنه افزود: پیرغلامان اهداف و مصیبت‌های وارد شده به اهل بیت امام حسین (ع) را با ذکر مصیبت بازگو می‌کنند و فضای جامعه را عطری معنوی می‌بخشند.

در ادامه نیز از مسئولین و پیرغلامان و نوغلامان امام حسین (ع) تجلیل شد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول