اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

مداحان از خرافه‌گویی در عزاداری‌های ‌پرهیز کنند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مداحان مبلغان پرچم دین هستند، گفت: مداحان باید از ترویج خرافه در عزاداری‌های حسینی (ع) پرهیز کنند.

مداحان از خرافه‌گویی در عزاداری‌های ‌پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام محمد مدنی عصر امروز در همایش «آسیب‌های اجتماعی در عزاداری‌های محرم» با اشاره به اهمیت حضور در مجالس سوگواری امام حسین (ع) اظهار کرد: حضور در مجالس عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) دارای ثواب و برکت‌های الهی است.

وی حضور در مجالس ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را مورد تاکید اسلام عنوان کرد و افزود: فرشتگان آرزوی حضور در مراسم و مجالس سوگواری امام حسین (ع) را دارند.

مدنی به دعای فرشتگان در حق مومنان حاضر در مجالس حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: فرشتگان همواره برای حاضران در مجالس حسینی (ع) نزد پروردگار دعای مغفرت و آمرزش می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه مداحی را مسئولیتی سنگین و مهم خواند و تصریح کرد: مداحان دارای جایگاه والا نزد مردم، ائمه و پروردگار هستند.

وی بر توجه مداحان به اهداف اصلی مدح و ثنای ائمه اطهار (ع) تاکید کرد و یادآور شد: مداحان باید اهداف خود را از مدح ائمه مشخص کرده و بر اجرای آن عزم راسخ داشته باشند.

به گفته مدنی ائمه اطهار(ع) پرچم‌های برافراشته دین و مداحان مبلغان پرچم آن محسوب می‌شوند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آسیب‌های حوزه مداحی، اذعان کرد: مداحی وظیفه‌ای بزرگ و رسالتی مهم است و مداحان باید از ترویج خرافه در عزاداری‌های حسینی (ع) پرهیز کنند.

وی بسترسازی برای فعالیت‌های سازنده مداحان را وظیفه هئیت امنای مساجد دانست و اظهار کرد: ایران کشوری ولایی است و رهنمودهای مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم‌های حسینی (ع) راهگشا است.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول