اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان:

عزاداری همراه با موسیقی ممنوع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان با بیان اینکه عزاداری همراه با موسیقی ممنوع است، گفت: تعزیه‌های غلط نیز ترویج خرافات است و باید از آن پرهیز شود.

عزاداری همراه با موسیقی ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور بعد از ظهر امروز در بیست و سومین همایش هیئت‌های مذهبی در جنوب کرمان اظهار داشت: 2 هزار و 700 هیئت مذهبی در استان کرمان فعال است و در هر شهرستان هیئت‌های مذهبی شورا تشکیل دادند که نمایندگان آنها شورای استان کرمان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هیئت‌های مذهبی در استان کرمان از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشتند، افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در استان کرمان حدود 400 هیئت وجود داشت.

عربپور با اشاره به حضور فعال جوانان در هیئت‌های مذهبی در استان کرمان تصریح کرد: از نظر کیفی شاهد رشد خوبی در برنامه‌های فرهنگی هیئت‌های مذهبی استان بودیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه هیئت‌های مذهبی در حفظ و نگهداری نهضت عاشورا خاطرنشان کرد: انقلابی که در کربلا توسط فرزند پیامبر اکرم (ص) شکل گرفت، نهضت و انقلابی براساس عقلانیت همراه با مسئولیت و ادای وظیفه در راستای حفظ اسلام بود.

امام جمعه موقت کرمان گفت: مخالفان نهضت عاشورا فکر می‌کنند با ابزار تبلیغاتی روز می‌توانند یک سری القائات را در زمینه حادثه کربلا داشته باشند مثلا اینکه مبنای این حادثه براساس قدرت‌طلبی بوده است اما سخنان و بیان‌هایی که امام حسین (ع) از روز حرکت از مدینه و در روز عاشورا بیان کرد حاکی از این مسئله است که این حرکت در راستای مسئولیت‌پذیری و حفظ دین ناب محمدی (ص) است.

وی اذعان داشت: انقلاب عاشورا با شهادت امام حسین (ع) شکل گرفت و با خطبه‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در اسارت نهضتی که دشمن تلاش می‌کرد آن را خاموش کند، احیا شد و تا امروز هیئت‌های مذهبی این نقش را ایفا کردند و ابعاد این انقلاب را برای مردم بیان کردند.

عربپور با بیان اینکه این نقش هیئت‌های مذهبی نقش کمی نیست، افزود: کسانی که تلاش می‌کنند، حادثه عاشورا فراموش شود به دنبال نابودی اسلام هستند.

وی اظهار داشت: اگر در جایی هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی نکنند و خیمه برپا نشود، زمینه برای موعظه نیست، پس شما هیئت‌های مذهبی قدر خود را بدانید و جایگاه این مسئولیت سنگین را بشناسید.

عربپور با اشاره به بعضی آسیب‌های هیئت‌های عزاداری تصریح کرد: این آسیب‌ها کرداری و یا گفتاری است و از جمله آسیب‌های کرداری این است که مجالس امام حسین (ع) محل کسب باشد، باید از مداحان بومی برای برگزاری این آیین استفاده شود.

وی با بیان اینکه عزاداری همراه با موسیقی ممنوع است، بیان داشت: ریتم‌هایی انتخاب شود که مناسب جلسه عزا باشد و تعزیه‌های غلط نیز ترویج خرافات است و باید از آن پرهیز شود.

عربپور با بیان اینکه در برگزاری مراسم عزاداری از ایجاد مزاحمت برای مردم خودداری شود، خاطرنشان کرد: خودمحوری رئیس هیئت عزاداری آسیب است و باید در اجرای برنامه تقسیم مسئولیت شود و به افکار جوانان نیز در این راستا اهمیت و توجه شود.

وی افزود: کم‌کاری اعضای هیئت نیز آسیب است و باید بر اساس هزینه‌هایی که برای راه‌اندازی هیئت شده است، استفاده لازم به ویژه در مسائل فرهنگی شود و رعایت نظم و انضباط در هیئت‌ها اصل باشد.

عربپور گفت: جلسات فقط به عزاداری و خواندن دعا ختم نشود بلکه از سخنران و خطیب نیز استفاده شود و از برگزاری نماز جماعت و اول وقت غفلت نشود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول